יום ראשון, 12 ביולי 2015

טארט שוקולד לבן ודובדבנים

היוש... (ודמיינו אותי אומרת את זה בקול הכי מיואש שאפשר)


כאילו, הכל בסדר, אני פשוט טובעת בסטטיסטיקה. יש לי מבחן השבוע וכל מה שאני עושה עכשיו זה ללמוד על התפלגויות ומבחנים סטטיסטיים (טוב זה שקר, עכשיו יש לי קולרבי בתנור שאוכל לארוחת ערב ואחר כך אכין פשטידה שיהיה לי אוכל להמשך השבוע). אבל בגדול לומדת.


וכאילו, אני כבר בדוקטורט. זו השנה השישית שלי בלימודים אקדמאיים.. כמה מבחנים אני כבר יכולה לעשות? :(

הראש שלי כל הזמן מגלגל את המשפט הידוע לשמצה "I'm too old for this sh*t"


אבל לא התכנסנו פה כדי לשמוע את הקיטורים שלי על כמה חיי קשים, למרות שאם בא לכם יש לי הרבה מה להוציא.. מתנדבים? :)


אז ככה- אחרי חודשיים של היעדרות (הכנס קולות פליאה כאן) מהפרויקט- חזרתי להכין מתכונים ל"כחומר ביד הבלוגר"! 


אמנם, הכניסה לא חזקה במיוחד.. כי מה שקרה היה שאמא אמרה לי שיש ארוחה משפחתית גדולה ואולי אכין משהו. אז הכנתי, קפאקייקס קוקוס עם קרם ריבת חלב, שבתקווה יעלו לפה בקרוב. ואז בחלטתי להכין עוד משהו ולנצל שתי ציפורים במכה אחת ולהכין משהו עם דובדבנים. כל המחשבה הזו התהוותה בערך 4 שעות לפני הארוחה.


אז אמנם לא הכנתי קינוח מרשים במיוחד. אבל הוא טעים (ומאוד מתוק.. מאוד.. זה לחלוטין לאוהבי שוקולד לבן)


אז טארט, עם גנאש שוקולד לבן, עם דובדנים, שהחמיצות שלהם לעומת המתיקות של השוקולד הלבן פשוט נהדרת, אולי פשוט כדאי לצופף יותר דובדבנים...

ולפני הכל- לשאר מתכונים עם דובדבנים- הכנסו לכאן!


לפאי בקוטר 24:

לבצק:
150 גר' קמח
100 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות
50 גר' סוכר
גרידה מלימון אחד

למילוי:
300 גר' שוקולד לבן
150 מ"ל שמנת מתוקה
קורט מלח
כך חמאה
כוס דובדבנים חצויים ומגולענים

מה עושים בעצם?
מכינים את הבצק- במיקסר עם וו גיטרה מערבלים את החמאה, הסוכר, הקמח וגרידת הלימון עד לקבלת תערובת פירורית. את התערובת מאחדים לגוש בידיים, מעבירים לניילון נצמד ומניחים בקירור במקרר כחצי שעה, או בפריזר כרבע שעה.
לאחר הקירור מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפיה, לעובי של כחצי ס"מ, ולקוטר שגדול מקוטר התבנית. 
מעבירים את הבצק לתבנית ומהדקים בשוליים. מורידים שאריות בצק. מחוררים את הבצק בעזרת מזלג ומחזירים למקרר לכעשר דקות.
אופים את קלתית הבצק כ20-30 דקות בתנור שחומם מראש ל180 מעלות (עד לצבע זהוב בהיר).

מכינים את הגנאש- ממסים את השוקולד עם השמנת והמלח (אפשר בבן מארי, או במיקרו בפולסים קצרים). כאשר השוקולד נמס כולו מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שהיא נמסה כולה לתוך התערובת.
שופכים את הגנאש על הבצק.

מסדרים את הדובדבנים החצויים על גבי הפאי.

משאירים לקירור ראשוני בטמפ' חדר, ואז מעבירים למקרר להתייצבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה