יום שבת, 23 במאי 2015

פאי גבינה ואוכמניות

חג שמח!!!


איזה כייף זה שבועות. זה לחלוטין החג האהוב עלי מכל החגים.
כאילו, כל חג יהודי מתרכז במלא אוכל, אבל לפחות החג הזה מתרכז באוכל ממש טעים!
כאילו, זה לא שאני שונאת בשר. בשר זה בסדר. אבל מאכלי גבינות? יאם.





ואבא שלי בילה שנים רבות בתור שף של מסעדות איטלקיות, אז הוא לחלוטין לוקח אחריות על כל האירוע :)




ואני? אני באה ומשתלטת על גזרת המתוק. למרות שהיה לי סוג של חלום להכין מאפשה שמרים פיצה, אבל הוא נגוז כי אבא גם ככה הכין אוכל ל40 איש, ואנחנו רק שישה...



אז הכנתי פאי גבינה עם אוכמניות. הפאי הזה התהווה בממש מעט זמן בראש שלי, ודי מהר התרגם לעבודה במטבח. ועבודה די מהירה יש לציין.. לא לוקח יותר מידי זמן להכין אותו.


אז נכון, אוכמניות זה קצת יקר.. אני יודעת. אבל זה טעים! אם לא בא לכם, אפשר להחליף בפירות יער אחרים, או בדובדבנים למשל.


אז שיהיה חג שמח (ומשמין)!


לפאי בקוטר 22 ס"מ:

לקלתית:
100 גר' ביסקוויטים
רבע כוס סוכר
70 גר' חמאה מומסת

למילוי:
300 גר' גבינת שמנת (אני השתמשתי ב5%, אתם יכולים ביותר)
1 ביצה
1 חלמון
שליש כוס סוכר
גרידה מחצי לימון
1 סוכר וניל
1 כף אינסטנט פודינג וניל
אוכמניות

מה עושים בעצם?
במעבד מזון טוחנים את הביסקווטים והסוכר. לאחר שהפכו לפירורים דקים מערבבים אותם עם החמאה המומסת. מהדקים את תערובת הפירורים על תחתית הפאי (ייתכן שישארו קצת שאריות, השתדלו שהתחתית לא תהיה עבה מידי).
אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות לעשר דקות.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן מעט.

מכינים את המלית- בקערה מערבבים את גבינת השמנת, הביצים, הסוכר, סוכר וניל, גרידת לימון ואינסטנט פודינג עד לתערובת אחידה וחלקה.

מעבירים את תערובת הגבינה על קלתית הפאי המצוננת. מיישרים לקצוות. מפזרים אוכמניות מעל המלית באופן רנדומלי.

אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ35-40 דק', או עד שהקצוות משחימים מעט והעוגה עוד טיפונת (ממש טיפונת( רוטטת במרכז.
מצננים בטמפ' החדר כשעה-שעתיים ומעבירים למקרר לקירור מלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה