יום שבת, 9 במאי 2015

עוגת שוקולד וקרם נוטלה

בדרך כלל אני לא מכינה עוגות קרם חגיגיות. כי פשוט, לא כל כך יוצא, אין כל כך בשביל מה.. כל מיני תירוצים עלובים.



אבל קרה מקרה שנתן לי תירוץ מצויין להכין עוגה כזו.
הסיפור ההתחלתי הוא די עצוב. יום אחד, המחשב שלי החליט שהוא לא עולה לי. אין. קשה לו. מתוסבך עם עצמו. מיותר לציין שזה השפיע עלי בצורה כואבת מאוד. כי, טלפון נייד ואיי פד זה לא מספיק. צריך גם מחשב.


אז בעלה של בת דודה שלי הדריך אותי בוואטסאפים איך לסדר אותו. יחי הקדמה! אז כאות תודה, הבטחתי להם עוגה. וששאלתי אותם איזו עוגה, התשובה הייתה "שוקולד, שוקולד ועוד שוקולד".


אז בגלל שלא קיבלתי קווים מנחים יותר מידי מדוייקים, החלטתי שאחד מהשוקולדים האלה יהיה נוטלה. כי פשוט נוטלה. אני לא באמת צריכה להסביר את זה, נכון?


העוגה עצמה? עוגת שוקולד כל כך פשוטה להכנה, שמכינים בקערה אחת, והיא יוצאת כל כך רכה ועסיסית שזה מטורף!


ולמעלה סתם קישטתי קצת עם שבבי שוקולד לבן, כי פשוט היה חסר לי משהו בעין... וזהו.


האמת- ממש פשוט להכין, והתוצאה מרשימה ויותר חשוב- טעימה.


אז מתכון לעוגה בקוטר 24 ס"מ

מצרכים:
לעוגה:
2 כוסות סוכר
1 ו-3/4 כוסות קמח
3/4 כוס אבקת קקאו
1.5 כפיות אבקת אפיה
1.5 כפיות אבקת סודה לשתיה
0.5 כפית מלח
2 ביצים
1 כוס חלב
0.5 כוס שמן צמחי
כפית תמצית וניל
1 כוס מים רותחים

לציפוי:
500 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
כ4-5 כפות גדושות של נוטלה
כחצי חבילה איסנטנט פודינג וניל

לקישוט מעט שוקולד לבן

מה עושים בעצם?
מכינים את העוגה- בקערה מערבבים לתערובת אחידה את כל החומרים היבשים- סוכר, קמח, קקאו, אבקת אפיה, סודה לשתיה ומלח.
מוסיפים את הביצים, החלב, השמן, ותמצית הוניל ומערבבים מעט רק עד שהתערובת אחידה.
מוסיפים את המים החמים ומערבבים מעט שוב לאיחוד החומרים.
מעבירים את הבלילה לתבנית משומנת ומקומחת. אופים כשעה או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש עם פירורים לחים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות.

לאחר האפיה מצננים את העוגה. לאחר הצינון חותכים במרכז לשנים חצאים שווים.

מכינים את הקרם: במיקסר מקציפים שמנת מתוקה, נוטלה ואינסטנט פודינג לקצפת יציבה.

מרכיבים את העוגה:
מניחים את אחד מחצאי העוגה, מעליו מורחים חלק מקרם הנוטלה. מניחים מעל את החצי השני של העוגה, ומצפים את העוגה בקרם. ניתן להשאיר חלק מהקרם בצד לקישוט עם שקית זילוף.
מגרדים מעל העוגה קצת שוקולד לבן.
את הקרם ששמרנו (אם שמרנו) בצד, מעבירים לשקית זילוף עם צנתר משונן ומייצרים רוזטות בהיקף העוגה.

שומרים בקירור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה