יום רביעי, 1 באפריל 2015

פיצה ארוחת בוקר

בואו נדבר על זה רגע, להיות בעלים של בלוג דורש התמדה.
כאילו, זה לא שאני לא אופה ואין לי מתכונים לפרסם. חלילה. יש לי טונאז'ים [כן, קראתם נכון] של מתכונים לפרסם.


אבל.

זה דורש זמן. לכתוב, להעלות תמונות ו.. זהו בעצם. אבל זה לוקח מלא זמן! שתדעו. זה לא משחק ילדים פה. לפעמים אני אפילו משקיעה ועורכת את התמונות לפני. לפעמים. לעתים די רחוקות... אל תשפטו אותי!


בכל מקרה. כן. אז זה דורש זמן. ולפעמים הזמן בורח לי ופתאום אני שמה לב שלא פרסמתי מתכון כבר טריזיליון שנים.

אבל!

לפני התפחה
פעם בחודש, אני חייבת. כיייי ככה קבעו! ככה אמרו לי. זה התאריך ופה מפרסמים. ולא רק שקובעים לי מתי הפוסט יתפרסם [תודה תודה שאתם קובעים לי! אני ממש טובה בלדחות :( ], גם אומרים לי מה יהיה חומר הגלם שהמתכון שלי צריך להתבסס עליו!! באמת בושה מה שקורה פה. ממש רודים בי.

אחרי התפחה, חתיך ורך וגמיש
אז כן, אני קצת מקשקשת כי אני מרוחה מעייפות במיטה, ופתאום גיליתי שמחר [אני עכשיו ב31.3... אתם תראו את זה ב1.4.. או אחרי. תלוי מתי תכנסו לפה וזה... קיצר, אני מדברת אליכם מהעבר. היוש!] צריך לפרסם את פוסט האבוקדו הגדול!!!


כן כן. א-ב-ו-ק-ד-ו.
הדבר הירוק והרך הזה שהוא תכלס טעים עם מלח-לימון-פלפל. פתאום צץ, לכבוד האחד באפריל בפרויקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה. התנאים להכנה הם להכין קינוח או מאפה. זה לא יכול להיות אוכל שהוא.. אחר... כי בכל זאת, מנטקה הוא אתר קונדיטוריה.

אחרי אפיה של 10 דקות
עכשיו, כן.. לאחרונה יש הרבה מתכונים של קינוחים ומתוקים עם אבוקדו, כי תכלס הוא שומני ויש לו מרקם קרמי. אז זה עובד עם שוקולד כמו למשל בטראפלס. אבל.. לא יודעת. לא הצלחתי להתחבר...
ודי הייתי בטוחה שאני הולכת לוותר על הפרויקט החודש.


ואז, נזכרתי בזה שיש מליוני פוסטים [אני מה זה טובה בלא להגזים בהערכת כמויות כפי ששמתם לב] של אנשים שאופים ביצת עין באבוקדו. אז יש סוג של פוטנציל לאבוקדו חם. אוקיי.. רשמתי לעצמי... מה עכשיו?
ואז יום שבת אחד בבוקר [צהריים, בסדר!] החלטתי שאני מכינה בראנצ'. הכנתי בצק פיצה לפי מתכון של אבא, פיזרתי אבוקדו, בצל, עגבניות מיובשות ובולגרית ומעל ביצי עין. וקרה קסם. זה יצא ממש טעים.


אז הנה, בסופו של דבר, אני פה. עם מתכון. הוא לא מתוק, אבל הוא מאפה! ויש עליו אבוקדו. וביצי עין מחייכות :)
ולפני המתכון- לכו לראות את שאר מתכוני האבוקדו. מקוריות זה כאן!


מצרכים:

לבצק:
250 גר' קמח (2 כוסות פחות 3 כפות)
150 מ"ל מים (כשני שליש כוס)
3 כפות שמן
כפית שטוחה מלח
כפית שטוחה סוכר
כפית שמרים יבשים

לציפוי:
חצי אבוקדו
חצי בצל סגול
3 עגבניות מיובשות
גבינה בולגרית
2 ביצים
מלח
פלפל

מה עושים בעצם:
מכינים את הבצק- במיקסר עם וו לישה, מערבלים את כל מרכיבי הבצק ללא המלח. כאשר הבצק טיפה מאוחד מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש במהירות בינונית כ-10 דקות.
מניחים את הבצק בקערה, מקמחים מעט למעלה, מכסים במגבת או ניילון נצמד ומתפיחים כשעה במקום חמים.

לאחר שהבצק תפח, פותחים אותו ליריעה יחסית דקה [אפשר לרדד, אני פתחתי עם היידים] ומניחים בתבנית עם נייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות, 10 דקות עד שהבצק מוצק התחיל להשחים ממש מעט.

בזמן האפיה של הבצק, חותכים את האבוקדו לפרוסות דקות, ואת הבצק והעגבניות המיובשות לרצועות. לאחר שהבצק יצא מהתנור, מסדרים עליו את האבוקדו. בוזקים מלח ופלפל לפי הטעם וממשיכים עם לסדר את הבצק והעגבניות המיובשות.
לוקחים ביצה, פותחים אותה לקערה, ומן הקערה שופכים את הביצה על הבצק. וכן הלאה עם הביצה הבאה.
ממליחים ומפלפלים את הביצה.
מפוררים גבינה בולגרית מעל הכל ומחזירים לאפיה לכ12-15 דקות, כתלות באיך שאתם אוהבים את הביצים שלכם.

מוציאים מהתנור ומגישים חם.

הערות:
# לא כתבתי בכמה בולגרית השתמשתי כי פשוט פוררתי לפי מה שיצא לי בעין על הפיצה
# מי שאוהב שמן זית מוזמן גן לזלף מעל. אני לא מתה על זה :)
# כמובן שאם יש לכם מקום על הבצק ובא לכם, אתם יכולים להוסיף עוד ביצים
# והכי כמובן- אתם מוזמנים להתפרע עם הטופינגס
# ו-היי, יורד עכשיו גשם.. מה לעזאזל קורה פה?!



תגובה 1: