יום שלישי, 3 במרץ 2015

ביסקוטי תפוז-ג'ינג'ר ושקדים

החורף כבר ממש מתקרב לקיצו. אני די אמביוולנטית בנוגע לעובדה הזו.


אני אוהבת חורף. כלומר, אני שונאת שקר לי, ושהרחובות מוצפים ואני טובעת בדרך לעבודה. אבל בכללי- השמיים הסגריריים, הרעש והריח של הגשם, והבגדים- בואו לא נשכח את הבגדים! אלה עושים את החורף כייף.


וקיץ זה נחמד. כי אפשר ללכת לים. ו... זהו?..


בכל מקרה, לא בא לי שהחורף ממש ייגמר.


אבל ממש עוד שניה פסח. וכולנו יודעים שפסח הגיע אביב בא! (או הפוך. אני יודעת. אל תהיו קטנוניים)


אבל לפני פסח פורים. ממש ממש פורים! אז חג שמח! [על אף שהיה לי משבר אזני המן.. לא רוצה לדבר על זה :( ]


בכל מקרה, המתכון שלפניכם הוא מתכון עם טעמים חורפיים (ונהדרים) של תפוז, ושל ג'ינג'ר שיש לו אפקט מחמם כזה.


כבר מלא זמן רציתי להכין ביסקוטי עם ג'ינג'ר, ואז שפרויקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה הכריזו על החודש כחודש התפוז- לחלוטין החלטתי לערב שמחה בשמחה וליצור ביסקוטי תפוז-ג'ינג'ר.


אם תרשו לי לומר- זו הייתה החלטה נהדרת. השילוב יצא נהדר! לא יכולתי להפסיק לאכול מהם. אז כמובן שהחילקתי אותם לחברים והבאתי למעבדה [כי יצאו מליון ביסקוטי בערך]. וגם שם, זה התחסל מאוד מהר.

אז כן. טעים. תכינו.


וגםםםםם! זה נראה לי אחלה עוגיות להוסיף למשלוח המנות. בעיקר כי ממש קל להכין אותם ויוצאות מליון עוגיות [אולי קצת פחות ממליון..] והכי חשוב- ממש טעים.


אז רגע לפני המתכון- הכנסו לכאן, לראות מה שאר החברים בפרויקט הכינו [וואי יש דברים אדירים, טארט מרנג תפוזי דם, וופי פאי תפוז, עוגיות תפוז פרג וריקוטה ועוד מליון דברים טובים!!]

אה והמתכון הבסיסי מבוסס על הביסקוטי של קרין גורן עם שינויים ותוספות שלי.


מצרכים:
2 וחצי כוסות קמח (350 גר')
1 כפית אבקת אפיה
חצי כפית אבקת סודה לשתיה
חצי כפית מלח
3 ביצים
1 כוס סוכר (200 גר')
2 כפות ליקר תפוזים
גרידה מתפוז אחד
1 כפית ג'ינג'ר טחון
100 גר' ג'ינג'ר מסוכר
150 גר' שקדים לא קלויים

מה עושים בעצם?
מערבבים בקערה את הקמח, אבקת האפיה, הסודה לשתיה, הג'ינג'ר הטחון והמלח. מוסיפים את הג'ינג'ר המסוכר והשקדים ומערבבים.
בקערה נפרדת מערבבים יחד את הביצים, סוכר,ליקר וגרידת תפוז. מוסיפים את החומרים הרטובים לקערה עם החומרים היבשים ומערבבים (לא יותר מידי!) לקבלת בצק אחיד ודביק.
עם ידיים רטובות יוצרים שתי כיכרות על תבנית אפיה. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות ל30 דקות- עד שהכיכרות זהובות ויציבות אך עדין רכות למגע.
מצננים את הכיכרות לחלוטין.
פורסים בעזרת סכין לחם פרוסות דקות, ומסדרים על רשת אפיה. אופים שוב בתנור שחומם מראש ל140 מעלות ל25 דק'.
עד שהעוגיות משחימות מעט וקריספיות.

הערות:
# אני מבינה שלא כולם אוהבים ג'ינג'ר מסוכר כמוני [אמנם מתקשה להבין, אבל מבינה] אפשר כמובן להשמיט אותו ולהוסיף במקומו עוד שקדים. מה שמוביל אותי להערה הבאה:
# לא חייב שקדים! אפשר גם אגוזים אחרים לפי טעמכם..
# ממש חשוב לקרר את הכיכרות לחלוטין כדי שלא יתפוררו בפריסה. אני פשוט אפיתי את הכיכרות בערב. נתתי להן להתקרר בלילה [על אך שזה ממש לא חייב ולפי דעתי תוך שעה-שעתיים הן כבר צריכות להיות קרות], ופרסתי וייבשתי את העוגיות למחרת בבוקר.



3 תגובות:

  1. זה צריך לבוא עם אזהרת התמכרות קשה ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נכון. לא יכולתי להפסיק..!

      מחק
  2. וואו אני רוצה קנטוצ'יני כאלה! :O

    השבמחק