יום ראשון, 1 בפברואר 2015

מיני קאפקייקס שוקולד ומרציפן

תכלס- לא כתבתי כבר חודש. לא שאין לי מה לפרסם. יש לי מליון מתכונים לפרסם. באמת.
אבל זה היה חודש.. ממ עמוס? התעצלתי? כל מיני תירוצים.


אבל כן, בכל מקרה- חודש. והפוסט האחרון שפירסמתי היה קראמבל תותים- כי תותים היו חומר הגלם החודשי בפרויקט כחומר ביד הבלוגר של מנטקה בחודש שעבר. אז כן- עבר חודש. מה שאומר שהפוסט הנוכחי- גם הוא פוסט של "כחומר".


נהדר? אתם מתרגשים?

כן. גם אני.


אז חומר הגלם הפעם היה שקדים (לכו לראות מה החברים האחרים הכינו!)


שקדים- אני חושבת שזה אחד מחומרי הגלם העיקריים באפיה. באמת. עושים איתו מליון דברים- משתמשים באבקת שקדים בעוגיות, פאי עם קרם שקדים זה אחד הדברים הכי טעימים שקיימים, מקרונים- מכינים גם מאבקת שקדים, פיננסייר- גם הם מורכבים בעיקר משקדים, וחמאה.. אז ברצינות, האופציות היו בלתי מוגבלות.


ואופציות בלתי מוגבלות זה לאו דווקא טוב תמיד. מצאתי את עצמי יושבת במעבדה, בוהה בפינטרסט ומחפשת דברים מעניינים. ואז שאלתי את את הבחור שיושב לידי- איזה קינוח היית רוצה לאכול משקדים?


מרציפן.

זה מה שהוא ענה.


מרציפן?! באמת?!
אני חייבת להודות. אני די שונאת מרציפן. שקדים- מאוד אוהבת. מרציפן- לא יודעת למה, ממש לא מתחברת לדבר הזה.

שקדים מקורמלים
אבל זה כרסם לי בראש. מרציפן.

טוב- אז מה לעזאזל אני אכין עם מרציפן?!

קרם מרציפן
אני אחסוך לכם את התהליך המחשבתי הממש לא מתוחכם שלי, ואספר לכם שבסופו של דבר החלטתי להכין קאפקייקס שוקולד, עם פרוסטינג של מרציפן, ובגלל שזה חודש השקדים, החלטתי להתפרע ולהכין קישוט של שקדים פרוסים מקורמלים.

איך הסוויטירט שיקגו בולס שלי, הא??
ואז, הבאתי את זה למעבדה. זה נגמר די מהר, אני חייבת לציין. אנשים ממש אהבו את זה. אני לא מבינה- מי אלה כל האנשים האלה שאוהבים מרציפן?!
אבל טוב נו.. מי אני שאתווכח.


אז כן- אם אתם אוהבים מרציפן- לכו על זה. מסתבר שזה ממש נהדר. אם לא- תכינו גם, תביאו לאחרים ופתאום תגלו מי אלה כל החברים שלכם שנהנים מזה.


מצרכים לכ-24 מיני קאפקייקס:

לקאפקייקס:
 40 גר' קקאו
95 גר' קמח
חצי כפית אבקת סודה לשתיה
שלושת רבעי כפית אבקת אפיה
רבע כפית מלח
2 ביצים
100 גר' (חצי כוס) סוכר לבן
100 גר' (חצי כוס) סוכר חום דמררה
שליש כוס (80מ"ל) שמן צמחי
כפית תמצית וניל
120 מ"ל (חצי כוס) רוויון

לציפוי מרציפן:
120 גר' מרציפן
100 גר' חמאה בטמפ' חדר
6-8 כפות אבקת סוכר
כפית תמצית וניל

לשקדים מקורמלים:
2 כפות סוכר לבן
2 כפות מים
חופן שקדים פרוסים

מה עושים בעצם?
מכינים את הקאפקייקס: בקערה מערבבים את החומרים היבשים- קמחף קקאו, אבקת אפיה, סודה לשתיה, מלח. בקערה נוספת מערבבים את הביצים, הסוכר, השמן, ותמצית הוניל. מוסיפים חצי מתערובת החומרים הרטובים לחומרים היבשים וגם מחצית מהרווין ומערבבים מעט. מוסיפים את שאר החומרים הרטובים ויתרת הרוויון ומערבבים עד שהתערובת אחידה- לא יותר מידי!
מעבירים את התערובת לתבנית קאפקייקס עם מנג'טים (אני עשיתי זאת ע"י העברת הבלילה לכוס מדידה עם פיה, כך שקל יותר לשפוך את הבלילה לשקעים).
אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ8-12 דקות- או עד שקיסם שננעץ בקאפקייק יוצא יבש עם פירורים לחים.
מניחים בצד להתקרר.

מכינים את הציפוי:
בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקציפים את המרציפן- בעצם מרככים אותו מעט. מוסיפים את החמאה וממשיכים לערבל. מוסיפים את התמצית וניל ואת אבקת הסוכר. תתחילו מ6 כפות ותמשיכו לפי המרקם.

מכינים את השקדים המקורמלים:
במחבת קטנה שמים את הסוכר והמים ומחכים להיווצרות קרמל- זהירות לא לשרוך את הסוכר! שהסוכר מתחים להיות בצבע ענברי- מוסיפים את השקדים הפרוסים, מערבבים מספר שניות על מנת לצפות את השקדים, ומיד שופכים ופורסים את השקדם המקורמלים על נייר אפיה נקי, שיתקררו ויתקשו.

מרכיבים את הקאפקייקס: מעבירים את הציפוי לשקית זילוף עם הצנתר האהוב עליכם, ומזלפים גבעות על גבי הקאפקייקס. שוברים את השקדים המקורמלים שהתקררו, ומפזרים מעל הציפוי.

הערות:
# ניתן לאפות בתור קאפקייקס רגילים, יצאו בערך 12, וזמן האפיה יתארך מעט
# אם אין לכם רוויון בשלוף- ניתן לקחת כחצי כוס חלב עם שתי כפיות מיץ לימון, לערבב ולתת לה לנוח 5 דקות- והנה לכם רוויון. ניסיתי בשתי הצורות. שתיהן יוצאות בסדר גמור. למרות שייתכן שהעדפתי את הגרסא עם הרוויון.



3 תגובות:

  1. איזה כיף לי שאני אוהבת מרציפן :-) הם כאלה קטנים וחמודים שאני מתעלפת פה!

    השבמחק
  2. אדיר שאת מתמודדת עם דברים שאת לא אוהבת. וזה נראה נפלא!

    השבמחק