יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

עוגיות סוכר בצורות- ביולוגיה

אז זה פוסט חגיגי! הפוסט הזה נועד לחגוג את סיום התואר השני שלי!! ווהווו! מסיבה!!!!


בזמן שהבלוגספירה הישראלית עסוקה בלהכין מתכונים לקראת חנוכה, אני הייתי עסוקה בלהכין מצגת שתסכם שנתיים של מחקר, להציג לבוחנים שלי.


ובכלל- אני שונאת להציג. שונאת לעמוד מול אנשים ולדבר, שכל העיניים נשואות אליך. ואנשים שואלים שאלות. שאלות!!!!!! ומצפים ממני לענות תשובה! חוצפנים שכאלה... אני לא מבינה לפעמים בני אדם...


ובמה בעצם סיימתי תואר שני? או. שאלה נהדרת. טוב שאתם פה. אז סיימתי עכשיו [איזה מוזר לומר את זה] תואר שני במיקרוביולוגיה- המדע של היצורים הקטנים. אז בגדול- כן, אני די חנונית. אני חושבת שחיידקים זה מגניב. [ובאטמן, גם באטמן מגניב]. ובמהלך השנתיים האחרונות שיחקתי בוירוסים ובחיידקים [אל דאגה, שום דבר שמסוכן לבני אדם]. ואז הגיע היום שאני צריכה לכתוב עבודה על המשחקים שלי, ויותר מזה- להציג אותה מול ראשי מעבדות!


[כבר שמתם לב שאני אדם לחוץ ששונא להציג לפני אנשים? :) ]


אז בכל מקרה, ביום רביעי זה קרה. הכנתי מצגת, הייתי בלחץ שלושה ימים לפני, קראתי עשרות מאמרים בלי שום סיבה והתייצבתי מול הבוחנים שלי.


תכלס? היה אחלה.

הם היו ממש נחמדים וזה נראה שהם מתעניינים.

אז ייאי!


ואז החלטתי שאני צריכה להקדיש למאורע הזה עוגיות, בבלוג. ולהביא מחר בבוקר למעבדה. דה.

ויצאתי סופר-דופר חנונית [במיוחד עכשיו, שאמרתי סופר-דופר], והחלטתי להכין עוגיות סוכר [או חמאה, איך שתקראו להן], רגילות. אבל בעצם, לעשות אותן בצורות  ביולוגיות- כלומר בצורת מבחנות, בקבוקי ארלנמייר, וצלחות פטרי עם חיידקים :)


וכמובן שאין לי חותכנים בצורה של ארלנמייר, אז מה שעשיתי זה לקחת חוצץ. כן כזה ששמים בקלסר כדי להפריד בין נושאים, שעשוי מחומר קשיח כזה, ציירתי ארלנמייר ומבחנה בגודל שרציתי, וגזרתי, הנחתי על הבצק וחתכתי עם סכין מסביב.
לצלחות פטרי פשוט השתמשתי בכוס [כי לא היה לי חותכן עגול בגודל הגיוני].


וזהו. חתכתי אפיתי, וציפיתי באייסינג פשוט פשוט [לא, לא רויאל אייסינג עם חלבון... כי התעצלתי...].


אז תכלס, ממש קל להכין את העוגיות, אפילו לא צריך לקרר את הבצק. ואפשר להכין אותן באיזה צורה שרוצים, ולקשט איך שרוצים.


אז, מזל טוב לי. נתראה בדוקטורט :)

מצרכים:

לעוגיות:
1 וחצי כוסות קמח
חצי כוס סוכר
100 גר' חמאה חתוכה לקוביות
1 חלמון
חצי כפית תמצית וניל
קמצוץ מלח
חצי כפית אבקת אפיה

לאייסינג:
100 גר' אבקת סוכר
חצי כפית תמצית וניל
חצי כפית דבש/ סירופ תירס
1 כף חלב

מה עושים בעצם?
מכינים את העוגיות:
בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה וסוכר. מוסיפים חלמון ותמצית וניל וממשיכים לערבב עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים קמח, אבקת אפיה ומלח ומערבבים במהירות איטית-בינונית עד שהבצק מתחבר.
מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפיה לעובדי של כחצי ס"מ.
חותכים עוגיות ומסדרים בתבנית.
אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ8-10 דקות.
מצננים את העוגיות

מכינים את האייסינג:
בקערה מערבבים את אבקת הסוכר, הדבש, תמצית הוניל והחלב. אם התערובת סמיכה מידי, ניתן להוסיף עוד כחצי כפית חלב.

כשהעוגיות קרות מקשטים אותן בעזרת האייסינג.

זהו! קלי קלות :)

2 comments:

  1. עשית לי חשק לאיזו צלחת פטרי גדושת חיידקים!
    מזל טוב ובהצלחה בהמשך!

    השבמחק
  2. מזל טוב לסיום התואר!
    העוגיות גאוניות לגמרי :)

    את חייבת לקפוץ לבקר אצל הבלוגרית הזאת
    http://notsohumblepie.blogspot.co.il/search/label/Science
    שהביאה את העוגיות המדעיות לרמה של התמחות קורעת :)

    השבמחק