יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

עוגת אוכמניות בחושה

התמכרתי לבלוג חדש. הוא נקרא respberri cupcakes. אני יכולה לשבת על הבלוג הזה שעות, לתהות איך אדם יכול לעשות דברים כל כך יפים, ומצד שני, זה עצום- איך אנשים אוכלים את זה?!


אז אחרי בהיות ובכי מבפנים על זה שבטח אין בי את היכולת להכין את כל הדברים המטורפים שהיא מכינה, הגעתי למתכון שגם נראה קליל, וגם נראה טעים. והכיל אוכמניות. ויאמי אוכמניות.


ואנחנו אוהבים מתכונים קלילים ויאמי.


כי א'- אנחנו לעתים עצלנים או לא רוצים לדחות סיפוקים. אז אנחנו צריכים להכין דברים טעימים בלי שעות של התפחה, או לחכות למוס שיתייצב, או לבצק פריך שיתקרר. אנחנו רוצים לערבב דברים, להכניס לתבנית ולאפות! [רק שעכשיו צריך לחכות שהעוגה תאפה, ותתקרר....].


וב'- אנחנו אוהבים דברים שהם יאמי כי בעצם יש לנו אופי קצת שמנמן שנורא אוהב לאכול. ובמיוחד עוגות ועוגיות ושוקולד וגלידה.


אז החלטתי להכין את העוגה! [הפתעה?]
נכון, אוכמניות זה לא משהו שיש לנו פה כל כך הרבה, וזה מצרך קצת יקר. נכון. אני יודעת. תפסיקו לצעוק עלי... :(
אבל אני מרשה לכם להחליף את האוכמניות בשוקולד צ'יפס, או.. או.. בדובדבנים!!! או בפירות יער קפואים/טריים אחרים.
קיצר, העוגה היא די בסיסית, אבל מכילה רוויון וחמאה שהופכים אותה לנורא נורא עסיסית, והאוכמניות הן בעצם בונוס חמצמץ מתוק לכל הסיפור הזה!


אז כפי שכבר אמרתי- המתכון נלקח מהבלוג respberri cupcakes, והוא מתאים לתבנית קוגלהוף 20 ס"מ.



מצרכים:
165 גר' חמאה רכה
200 גר' סוכר
2 ביצים
חצי כפית תמצית וניל
גרידת לימון מלימון 1
200 גר' קמח לבן
100 גר' קמח תופח
קמצוץ מלח
230 מ"ל רוויון
כוס אוכמניות

מה עושים בעצם?
במיקסר מקציפים חמאה וסוכר עד לקבלת תיערובת תפוחה ואוורירית. מוסיפים את הביצים, תמצית הוניל וגרידת הלימון וממשיכים להקציף עד שהתערובת אחידה. (אם יש צורך, מגרדים מה שלא התחבר מדפנות הקערה וממשיכים להקציף).
בקערה נפרדת מערבבים את החומרים היבשים- קמח לבן, קמח תופח ומלח. מוסיפים חצי מתערובת הקמח וחצי מכמות הרוויון לקערת המיקסר ומערבבים מעט. מוסיפים את מה שנשאר מהקמח והרוויון וממשיכים לערבב מעט רק עד להטמעה של כל החומרים.
מוציאים את הקערה מהמיקסר, מוסיפים את האוכמניות ומערבבים בעזרת לקקן, לא יותר מידי על מנת לא לצבוע את כל הבלילה בסגול :)
מעבירים לתבנית משומנת ומקומחת. אופים בתנור שחומם מראש ל160 מעלות כ45-50 דקות (עד שקיסם יוצא עם פירורים לחים).
מניחים לעגוה להתקחח מעט ומשחררים מהתבנית.
ניתן לפזר אבקת סוכר מעל לקישוט.

הערות:
# כפי שכבר הזכרתי- ניתן להחליף את האוכמניות בכל דבר אחר שתרצו- שוקולד, פירות אחרים וכו' וכו'..
# אני יודעת שיש בעוגה שימוש בקמח רגיל וקמח תופח, אני מניחה שאפשר להשתמש בקמח רגיל ואבקת אפיה, אבל לא היה לי כח לבדוק את היחסים, ומכיוון שהיו לי את שני סוגי הקמח בבית פשוט השתמשתי בשניהם.
# נין לאפות את העוגה גם בתבנית שהיא לא תבנית קוגלהוף. אני מניחה שהבלילה מספיקה לשתי עוגות אינגליש או לתבנית שטוחה. יש לשים לב שייתכן וזמן האפיה ישתנה.



4 תגובות:

  1. גם אני תמיד תהיתי איך כל זה נכנס לפה ועל ידי מי! אני תמיד מופתעת למצוא שם מתכונים קלים...
    בכל מקרה זה נראה טעים.
    ואוכמניות.

    השבמחק
  2. זה באמת בלוג סופר הורססססס!
    והעוגה נראית משגעת
    ממש מתחשקת לי פרוסה טובה ליד הקפה של הבוקר

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      ואני בהחלט ממליצה להכין :)

      מחק