יום שישי, 10 באוקטובר 2014

פריאנדס עם פירות יער

כבר מלא זמן לא אפיתי.
יש מצב שהעובדה שאני צריכה לכתוב תזה קצת גומרת לי את כל זמני החופשי, ואת הרצון לחיות. [ויש מצב שאני ממש כותבת עכשיו פוסט במקום לכתוב את התזה שלי. יש מצב.]

איזו יפה הצלחת לב הזו, נכון??
לכן, תמיד טוב שיש מליון מתכונים שהכנתי מזמן וטרם העליתי לבלוג! יאיי.


אז מתכון נהדר וחגיגי שכזה, שממש קל להכין והתוצאה יוצאת פשוט נהדרת- הפריאנדס החמדמדים האלה פה.


אז מה זה פריאנדס? גם אני לא ידעתי עד לא מזמן. אז אלה מאפים, שאני רוצה לומר שהם ממשפחת הפיננסייר, שהבצק שלהם מבוסס בעיקר על שקדים טחונים ואבקת סוכר ונותן להם מרקם נהדר.


נתקלתי במתכון הזה יום אחד, שהייתי בטירוף של "בא לי להכין משהו ואני לא יודעת מה!". פיזרתי מליון ספרי בישול [נו, אפיה] על המיטה והתחלתי לחפש. ואז המתכון הזה נתקע לי בראש. אבל לא ממש היו לי שקדים טחונים ופירות יער באותו הזמן, אז דחיתי את ההכנה ללא הרבה זמן אחר כך.

והנה הם היום לפניכם. מעין מיני מאפינס על בסיס שקדים עם פירות יער.
אי אפשר לטעות עם זה.


המתכון נלקח מהספר "אפיה ביתית" שתורגם מהספר "Home Baked".
יצאו לי מהמתכון בערך 32 מיני מאפינס, ויכולים לצאת ממנו [זה מה שהם טוענים] 12 מאפינס בגודל רגיל.

מצרכים:

6 חלבונים
185 גר' חמאה מומסת
125 גר' שקדים קלופים טחונים דק [אני השתמשתי באבקת שקדים קנויה]
240 גר' אבקת סוכר
75 גר' קמח
פירות יער קפואים/ טריים

מה עושים בעצם?

שמים בקערה את החלבונים וטורפים עד שיתמזגו. מוסיפים לקערה את שאר המרכיבים [למעט פירות היער]- חמאה מומסת, שקדים טחונים, אבקת סוכר, וקמח. מערבבים בעדינות רק עד לקבלת עיסה אחידה.
מעבירים את התערובת לתבנית שקעים, ולכל מאפין מפזרים קצת פירות יער מלמעלה.
אופים בתנור שחומם מראש ל200 מעלות צלזיוס כ15 דקות. [מומלץ לבדוק קצת לפני, כתלות בתנורכם, ואם נראה לכם שהעם עדין לא מוכנים עם מבחן הקיסם תנו להם עוד כמה דקות]. עבור מאפינס בגודל רגיל זמן האפיה המומלץ בספר הוא 25 דקות.
מומלץ לאכול ביום האפיה. ניתן לשמור בכלי אטום עד יומיים.



5 תגובות:

  1. נראה מהמם!
    בהצלחה עם התזה :-)

    השבמחק
  2. באמת יפה הצלחת לב הזו! אבל הפריאנדים יותר ;)

    השבמחק
  3. הגעתי למתכון במקרה... איזה כיף שיצא לי גם טעים וגם יפה !

    השבמחק