יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

שנה לבלוג ופאי ריבת חלב ושוקולד!

טוב, בואו נתחיל מזה שאני ממש גרועה. ממש. למה, אתם שואלים? כי לבלוג הייתה יומולדת שנה באמצע אוגוסט ואני לא הספקתי לעדכן אותו! לחגוג, אפילו במשפט!


פאי הוואנטס- בסיס אלפחורס, ריבת חלב ושוקולד. מתכון בסוף הפוסט!
אבל תתחשבו בי, אני בשלהי התואר שלי, ועמוסה במליון דברים. מישהו רוצה לכתוב עבורי את התזה? :(
לא? אין מתנדבים?

טוב טוב.. לא משנה.

אז תראו מה נעשה, נתנהג כאילו עכשיו אמצע אוגוסט, ונחגוג יומולדת לבלוג. נזכר קצת במתכונים, וגם יהיה מתכון חדש- ישן. יאיי!!!

אז המתכון הראשון שפירסמתי, אי שם באוגוסט 2013 היה של בראוניז עם חמאת בוטנים. מתכון קליל, בשביל הסיפתח.


המתכון הבא שניזכר בו, שאני חושבת שהוא אחד המוצלחים- עוגיות חמאת בוטנים עם אם אנד אמס. זה הדבר שאח שלי מבקש שאחזור ואכין לו הכי הרבה. ואם אח שלי מבקש, מי אני שאגיד לו לא?


ואז, למתכון עם הכי הרבה כניסות אי פעם בבלוג- עוגת שוקולד וחלבה בחושה. ותודה לכל האנשים שמכורים לשילוב הנהדר הזה.


מתכון נוסף שאני ממש ממש ממש ממש אוהבת בבלוג הם הקאפקייקס וניל- ריבת חלב. מאז שהכנתי אתה קאפקייקס האלה כמעט כל הקאפקייקס והעוגות שאני מכינה סם ככה מבוססים בצורה זו או אחרת על המתכון של הבלילה הזו.


וזה לא מתכון מיוחד במיוחד. פשוט וטעים-עוגיות שיבולת שועל עם שוקולד צ'יפס. אבל זה המתכון הראשון שלא התבסס על שומדבר אלא רק על עצמי. אז אני חושבת שמגיע לו מקום מיוחד גם פה!


ואז, בשלב כלשהו הצטרפתי לאתגרים של כחומר ביד הבלוגר. זה כייף וזה אפשר לי להוציא קינוחים נהדרים. הראשון שבהם- טרייפל קפה, שמבוסס על גנאש בייליס, עוגיות אוריאו וקצפת קפה. זה נהדר נהדר נהדר.


ואם כבר ב"כחומר" עסקינן, הנה עוד כמה מתכונים נהדרים שיצאו לי מהפרויקט הזה:










וגולת הכותרת בעיני- הדברים הכי מושלמים אי פעם והמתכון הכי מומלץ בעיני- הוואנטס- ביסים של עוגיות אלפחורס עם תלולית ריבת חלב מצופים בשוקולד.


טוב טוב, כמה מתכונים אחרונים, נשבעת!
לחגיגות יום ההולדת שלי ושל אחי השתמשתי בממרחים שעושים אותי שמחה- עוגת שכבות של קרם לוטוס לאחי, וקאפקייקס נוטלה לי! כמה כייף :)



ועוד טיפ טיפנות- היו פה גם גלידת בננה וחמאת בוטנים קלילה ונהדרת, ועוגת גבינה ושוקולד לבן עם אוריאוס שלא ניתן לסרב לה!



כמובן, שהיו פה עוד דברים, אבל זו סקירה מהירה ואתם גם ככה בטח כבר גוללים למטה כדי להגיע למתכון המושלם של פאי הוואנטס!!



מה זה פאי הוואנטס אתם שואלים?! פאי שמבוסס על המתכון שהכנתי אז, שפרסמתי לפני כמה שורות.
פאי שהבסיס שלו עוגית אלפחורס, מעליה ריבת חלב, ומעליה שוקולד מריר.
מושלם? מושלם!



אני הכנתי שני פאיים [פאיים?.. מילה מוזרה.. טארטים הולך יותר טוב בהטייה לרבים!], אבל אני מבינה שלא כולם מטורפים כמוני, אז אני אתן פה מתכון לפאי אחד ואם בא לכם להתפרע- תכפילו כמויות! :)




מצרכים: [לפאי בקוטר 24 ס"מ]


1 כוס קורנפלור
3/4 כוס קמח
כפית אבקת אפיה
חצי כפית אבקת סודה לשתיה
רבע כפית מלח
100 גר' חמאה 
שליש כוס סוכר
2 חלמונים
גרידת לימון

חבילת ריבת חלב [אני משתמשת בקונדיטור של קומידה, היא הכי מוצלחת בעיני, גם מבחינת טעם, מרכיבים ומרקם]

150 גר' שוקולד מריר
כפית וחצי שמן צמחי [לא זית]

מה עושים בעצם?
במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה וסוכר. מוסיפים את החלמונים וממשיכים לערבל. מוסיפים קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה, מלח וגרידת לימון ומערבלים רק עד שהבצק מתאחד.
עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים לקירור ל15-30 דק'.
מרדדים את הבצק לעובי של כחצי ס"מ בערך ומסדרים בתבנית. מחוררים קצת את הבצק עם מזלג כדי שלא יתנפח לנו באפיה.
מחזירים לקירור לעוד כ-10 דקות.
אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ-15-20 דקות. עד שהבצק מתקשה מעט, וכמעט ולא משחים. הבצק עדין יהיה בהיר יחסית כמו עוגיות האלפחורס כדי לקבל את המרקם הנימוח שלו.
מחכים שהקלתית אלפחורס שלנו תקרר מעט, ואז מורחים עליה ריבת חלב בנדיבות. [אני השתמשתי בכמעט חבילה שלמה]
מכניסים למקפיא לכ-20-30 דקות.
ממסים שוקולד ושמן. מוציאים את הפאי מהקירור ומורחים מעליו את השוקולד המומס. השוקולד יתקשה די מהר בגלל הריבת חלב הקרה.

וזהו. מוכן! חותכים ומתענגים.
זה התחסל תוך פחות מחצי יום. ואני מזכירה שהכנתי שניים כאלה!

6 תגובות:

  1. מזל טוב! הרבה הצלחה בהמשך הדרך
    (עוגת החלבה והשוקולד כבר בת בית אצלי :-))

    השבמחק
  2. שומרים במקפיא או במקרר?

    השבמחק
  3. מה עם הקונפלור?

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, לא רשמתי, סליחה. את הקורנפלור מוסיפים יחד עם היבשים, כלומר בזמן שמוסיפים את הקמח. :)

      מחק