יום שבת, 9 באוגוסט 2014

סקונס ג'ינג'ר ודבש

שבת בבוקר [טוב, שקר- צהריים], אני קמה לי לאיטי, מתאוששת, מכינה קפה ומתיישבת מול המחשב. פותחת את הפייסבוק [כמובן] ורואה שאנשים כבר התחילו לפרסם את מתכוני הג'ינג'ר שלהם!!! [אה כן, חודש חדש הגיע ואיתו אתגר חדש בפרויקט כחוומר ביד הבלוגר, והחודש- ג'ינג'ר]


אז עכשיו סיימתי את הקפה, אני קצת יותר ערה אז כדאי שאני אכתוב את הפוסט, נכון? למה לא עשיתי את זה קודם וישר פירסמתי היום? לא יודעת. שאלה טובה.


אבל בסדר בסדר. ג'ינג'ר!
הכרזת חומר הגלם הייתה קצת טראומטית. מה לעזאזל אני אכין עם ג'ינג'ר? ג'ינג'ר!!! [אני אפסיק לצעוק עכשיו, סליחה..]
מתי בכלל אכלתי ג'ינג'ר? [ולא, אני לא מדברת על הג'ינג'ר של הסושי, שהוא בכל מקרה איכ..] מה הולך עם ג'ינג'ר?


ממש מצאתי את עצמי מול המגירת תבלינים של אמא [כי ברור שאין לי ג'ינג'ר בדירה], מרחרחת את הצנצנת של הג'ינג'ר וחושבת לעצמי מה לעזאזל יתאים עם זה?


אני אחסוך לכם את הסיפור המלא, אבל אחרי ישיבה ממושכת מול הפינטרנסט חשבתי על סקונס. ואז חיפשתי סקונס ג'ינג'ר ומצאתי מתכון שנראה ממש נהדר- סקונס דבש וג'ינג'ר.


יופי, מגניב!
ואז הכנתי את המתכון, ומשהו לא נראה לי נכון.. כאילו... שסיימתי עם המתכון הבצק היה נוזלי. כאילו, אני יודעת שהבצק צריך להיות דביק... אבל נוזלי? something is wrong.
טעיתי? הוספתי יותר נוזל ממה שהייתי צריכה? [בבדיקה שניה ומשולשת התשובה הייתה "לא"]. אז מה קרה?
טוב, לא נאבד את העשתונות. בוא נוסיף קמח. יופי. הוספתי והוספתי עד שהבצק יצא דביק אבל נוח להנחה על השולחן ליצור ממנו עיגול. כמה קמח הוספתי? ממממ לא בטוחה [אז שימו לב להערות במתכון].

אבל בסוף, יצאו סקונס מהממים. מתקתקים, עם ג'ינג'ר מסוכר צ'יפס שעושים כייף בפה. מעולים לארוחת בוקר [או שעת תה אם אתם אנגלים], עם חמאה [ונוטלה, כמובן שבדקתי..] וגם ככה בתור עצמם.


אז הנה, יום שבת בבוקר [כבר דיברנו על זה, אל תגרמו לי להודות בזה שוב], הגיע הזמן להכין סקונס!

אז המתכון מתאים ל16 סקונס. שימו לב להערות במהלך ההכנה!

מצרכים:
2 [וחצי] כוסות קמח
כף אבקת אפיה
כף ג'ינג'ר טחון
3 כפות סוכר
חצי כפית מלח
70 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות
חצי כוס ג'ינג'ר מסוכר, חתוך לקוביות קטנות
רבע כוס דבש
כוס שמנת מתוקה

מה עושים בעצם?
בקערה מערבבים 2 כוסות קמח, את אבקת האפיה, הג'ינגר הטחון, המלח והסוכר. מוסיפים את החמאה ומפוררים אותה לתוך הבצק, עד שמתקבל בצק פירורי. מוסיפים את הג'ינגר המסוכר החתוך לקוביות ומערבבים לתוך התערובת קמח וחמאה [שיתכסה לו בקמח].
בקערה נפרדת מערבבים את השמנת המתוקה והדבש. מוסיפים לתערובת היבשים, ושומרים את הקערה של השמנת בצד. בשלב הזה בודקים כיצד נראית התערובת. האם הבצק דביק אך נוח לעבודה? או האם התערובת נוזלית? במידה וכן, הוסיפו בהדרגה את חצי כוס הקמח, להמשיך ללוש תוך כדי עד שמגיעים לבצק דביק [כמו בתמונה]. אין חובה לכך שתצטרכו את כל הקמח.

בצק דביק
בשלב הזה מקמחים משטח עבודה, מחלקים את הבצק לשניים, מסדרים עיגול מחתיכת בצק אחת על משטח העבודה, ביד מקומחת מיישרים את הצד העליון של הבצק. לוקחים קלף, או סכין וחותכים את העיגול ל8 משולשים. מעבירים לתבנית אפיה.
חוזרים על הפעולה עם החלק השני של הבצק.
לוקחים את מה שנשאר בקערת השמנת, ומורחים בעזרת מברשת על הסקונס.
אופים כ-10-15 דק' בתנור שחומם מראש ל220 מעלות, עד שהסקונס נהיים חומים בהירים ומפיצים ריח מטורף בכל הבית.

מומלץ לאכול ביום האפיה. או לשמור בקופסא אטומה ולחמם טיפה בטוסטר אובן בימים שלאחר מכן.


הערות:
#לא יודעת למה הבצק יצא לי נוזלי. אין לי מושג. תתחילו בשתי כוסות קמח ותמשיכו עם להוסיף טיפה טיפה עד שהבצק נח [עדין צריך להיות דביק].
#בעקרון, צריך להשתמש בשמנת מתוקה במתכון, אני השתמשתי בשמנת מתוקה לבישול 15%. סתם כי זה מה שהיה לי בבית. שמנת מתוקה בעלת אחוזי שומן גבוהים יותר כמובן תתקבל בברכה למי שיש כח לצאת ביום שבת לAM PM לקנות :)
#הסקונס האלה נהדרים. אנשים ממש אהבו אותם

וזהו. עכשיו, בוקר טוב, ולכו לראות מה ששאר החברים הכינו החודש. ג'ינג'ר!!!!! [הנה צעקתי שוב.]


תגובה 1: