יום חמישי, 17 ביולי 2014

מיני מאפינס קפה

הימים האחרונים לא קלים פה. וזה משפיע עלי, אני לא אשקר לכם.
כל היום מול החדשות, לדאוג לאנשים. הוואטסאפ עובד שעות נוספות. 
לחשוב על זה שבדרך לעבודה בדיוק יש מקלט פתוח שבמקרה הצורך אוכל לרוץ אליו.
להתקלח עם הדלת של המקלחת פתוחה [זה בסדר, אני גרה לבד], כדי שאוכל לשמוע את האזעקה במקרה הצורך.
לרוץ שלוש פעמים בשעה לחדר מדרגות בבניין המתפרק שלי בזמן שאני לומדת למבחן.
לא להתעורר כשיש אזעקה ולהיות בחרדות מאז ולישון עם חלון פתוח, על אף שיש אור וזה מעיר אותי ממש מוקדם, כדי שאוכל לשמוע.
להתעורר בשש בבוקר מאזעקה [איפה החמלה, איפה?!].
שהרכבת עוצרת עצירת חירום אחרי שלוש שניות של נסיעה ביציאה מהתחנה כי יש אזעקה, אז עדיף שנשאר בתחנה.
ללכת לישון בחלק מהלילות אצל חברים כדי שלא אהיה לבד אם תהיה אזעקה.
לישון עם בגדים הרבה יותר יצוגיים מבדרך כלל.
להנות מנצחונות קטנים כמו לאכול קורנפלקס בלי שאזעקה תתפוס אותי באמצע ואז לחזור לדייסה.


אז כן. הימים האלה מתישים אותי. בימים הראשונים כל מה שרציתי לעשות זה להכין פאדג' שוקולד, לשפוך עליו גלידה וניל כשהוא עדין חם ופשוט לאכול בכפית מהתבנית.
במקום זה הכנתי עוגיות גרנולה ולחם תירס. הרבה פחות מנחם, אבל איכשהו זה מה שקרה...


אבל כל העייפות הזו דורשת משהו מעורר. אז הבאתי לכם מיני מאפינס קפה. מושלמים. עם שוקולד צ'יפס מריר ולבן.
המתכון נלקח מכאן עם קצת קצת קצת שינויים שלי.


לכ-30 מיני מאפינס [פלוס מינוס.. אני כבר לא זוכרת... הכנתי מזמן] או 12 מאפינס בגודל רגיל.

מצרכים:
100 גר' חמאה רכה
3/4 כוס סוכר
2 ביצים
2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
1/2 כוס חלב
חצי כוס קפה חזק [אני שמתי 3 כפיות קפה נמס במים חמים.. אפשר כמובן אספרסו]
חצי כוס שוקולד צ'יפס מריר
חצי כוס שוקולד צ'יפס לבן

אז מה עושים בעצם?
מקציפים יחד חמאה וסוכר עד לתערובת אוורירית. מוסיפים את הביצים וממשיכים להקציף. מוסיפים את החומרים היבשים לקערה. מערבבים יחד את הקפה והחלב ומוסיפים לעקרה גם כן. מערבבים מעט רק עד לקבלת תערובת אחידה.
ממלאים את השקעים בשני שליש גובה מהמלית.
אופים כ15-20 דק' [כתלות בגודל המאפינס] בתנור שחומם מראש ל180 מעלות.

2 comments:

  1. אני צריכה כזה עכשיו.

    השבמחק
  2. כל כך מבינה אותך... אבל טוב שיש מתוק :) (וקפה תמיד עוזר, במיוחד אם הוא מיני...)

    השבמחק