יום שלישי, 3 ביוני 2014

עוגת גבינה ושוקולד לבן עם אוריאוס וגנאש שוקולד

 וואו, איזה בלוגרית גרועה אני.



אני ממש לא טובה בלפרסם מתכונים לחגים. נכון, אני מחשיבה את עצמי עדיין כחדשה ולא מאומנת, אבל עדיין. לראש השנה פרסמתי בערב החג, לפסח- מי התייחס בכלל? ועכשיו? שבועות? החג האהוב עלי [כמובן, גבינות ובצק. היש דרך טובה יותר לבלות ארוחת חג?] לכתוב את המתכון אחרי הארוחה??



האמת, תכננתי לפרסם מתכון כבר לפני כמה ימים, ללחמניות שום עם גבינות ובזיליקום. מהממות מהממות מהממות. אבל איכשהו זה התפלק לי ולא הספקתי..



ואת העוגה המושלמת שאני מפרסמת עכשיו? אז תכננתי בכלל לפרסם בבוקר! אבל... גם זה לא קרה.. כל ההכנות האלה של החג... ואז לנצל את העובדה שאמא מציעה לי ללכת לחצי חינם לקנות אוכל לדירה שלי, ואז עוד קצת הכנות לחג.. ואז כבר אוכלים ו... זהו, הגעתי לפה.. ואני בכלל תכף הולכת לראות אקסמן! אבל חייבת לפרסם את העוגה הזו בשבועות! חייבת!



ומחר אני רוצה ללכת לים. ואח שלי ביקש ממני לאפות לו את העוגיות חמאת בוטנים ואם אנד אמס שלי. שאני אסרב לו? ואז גם מחר ייגמר ואז כבר לא יהיה שבועות והעוגה תהפוך לעוגת גבינה ושוקולד לבן עם אוריאוס וגנאש שוקולד שאינה מקושרת לאף אירוע משמעותי.. מי שמע על דבר כזה? :(

עוגה אפיה, גנאש שוקולד ממתין, ושוקולד לבן נמס בבן מארי


אז- עכשיו!


הבסיס לעוגה נלקח ממתכון של ספר השוקולד של על השולחן, שם היא מצוותת לבראוניז וקראמבל. אבא שלי הכין לי את זה ליומולדת השנה. ושחשבתי מה להכין לקינוח [שבכלל לא תכננתי להכין.. ממש רציתי להכין מאפה שהוא אוכל אמיתי ולא קינוח :( אבל ביקשו...] אז נזכרתי בחלק הגבינתי של העוגה הזו. אז השתמשתי בו וקצת שיניתי כמויות וכאלה..



ואז נזכרתי באוריאוס

ובשוקולד.

[כן, כאילו שאלה דברים שאני אשכח אי פעם..]

ואז התהוותה העוגה :)



המתכון הוא לתבנית בגודל 20X30 ס"מ.

מצרכים:

לבסיס:
20 עוגיות אוריאו
40 גר' חמאה

למלית:
500 גר' גבינה לבנה 5%
200 גר' שוקולד לבן
80 מ"ל שמנת מתוקה
4 ביצים
65 גר' סוכר
3 כפות קמח
8 עוגיות אוריאו

לציפוי:
100 מ"ל שמנת מתוקה
150 גר' שוקולד מריר
כפית חמאה
אופציונלי- כ-50 גר' שוקולד לבן

מה עושים בעצם?
טוחנים את עוגיות האוריאו לפירורים דקים במעבד מזון. ממסים את החמאה במיקרו, מוסיפים לעוגיות ומערבבים.
משטחים את התעורבת של העוגיות והחמאה על התבנית, דוחסים היטב עם כף או הידיים. שמים במקרר להתייצבות.

מכינים את המלית- ממסים את השוקולד הלבן והשמנת המתוקה. [אני מעדיפה להמיס בבו מארי, ולא במיקרו, מכיוון שיש לי נסיון רע עם המסת שוקולד לבן ספציפית במיקרו]. בקערה נפרדת מערבבים את הגבינה, הביצים והסוכר לתערובת הומוגנית.
מוסיפים לאט ותוך כדי ערבוב את תערבות השוקולד הלבן והשמנת לתערובת הגבינה והביצים.
מוסיפים את הקמח ומערבבים רק עד הטמעה.
שוברים את עוגיות האוריאו יחסית גס ומוסיפים לתערובת.
שופכים את הבלילה על בסיס העוגיות ואופים בתור שחומר מראש ל160 מעלות ל60-70 דקות [ייתכן שגם פחות, תלוי בתנור- לבדוק שהעוגה מזהיבה בצדדים וכמעט ולא רוטטת במרכז].

לאחר שמוציאים את העוגה מהתנור מכינים את הגנאש. ממסים יחד שמנת מתוקה ושוקולד מריר. שהתערובת חלקה מוסיפים כפית חמאה ומערבבים עד שנמסה לגמרי. שופכים על העוגה ומצפים באופן אחיד.
אם רוצים ממסים כ-50 גר' שוקולד לבן, מעבירים למזרק זילוף/שקית זילוף קטנה/שקית זילוף מנייר אפיה ומעטרים את העוגה בפסים כאשר גנאש השוקולד עוד חם. מעבירים קיסם/סכין לאורך הפסים ליצירת הדוגמא.

נותנים להצטנן מעט בחוץ ומעבירים למקרר לקירור מלא.

 חג שמח!! :)



2 comments:

  1. אני הרבה יותר בלוגרית גרועה ממך...
    מפרסמת סלט בחג הכי טוב בעולם :((
    לפחות העוגה מהממת :))

    השבמחק
    תשובות
    1. קשים חיי הבלוגרים :P
      ותודה :) :)

      מחק