יום שישי, 23 במאי 2014

עוגת תות-בננה

רגע רגע!! אל תנטשו את התותים עדין!
אני יודעת, כבר קיץ [מה? מאי... איך קיץ?], והתותים נעלמים לאט לאט, ונהיים עייפים טיפה.
אבל זה אחלה, כי ניתן לעורר אותם ממש בקלות!


רציתי מלא זמן להכין עוגת תות-בננה. לקחת עוגת בננות, לקחת תותים, ולחבר ביניהם.
ניסיתי את זה בשיא העונה, בחרתי מתכון רנדומלי של עוגת בננה, הכנתי את התותים במייפל, ערבבתי, אפיתי ו.. כל התותים שקעו..


לפני חודש בערך, הייתי באטרף מתכוני בננות בגלל האתגר של "כחומר".. והחודש כבר פרסמתי עקב זה שני מתכוני בננות מוצלחים- פופ טארטס בננה וריבת חלב, וגלידת בננות שתלך יחד עם זה. אז כבר באטרף הזה הכנתי שוב עוגת בננות ותותים, הפעם על בסיס המתכון של המאפינס בננה הנצחיים שלי.. והתותים לא שקעו!


איזה עוגה יפה. וטעימה. אמנם, האמת, קצת דחוסה.. אולי צריך עוד קצת אבקת אפיה לרומם את העוגה.
אבל היא כל כך מוצלחת עם הקפה של הבוקר. והקפה של אחר הצהריים. ו.. זהו, אחרת אני לא ישנה בלילה :)


אז עוד מתכון בננות. פעם הבאה יהיה משהו לשבועות. מבטיחה! אולי...



מצרכים: [לעוגה בתבנית אנגליש קייק]

ל"ריבת" התותים:
כ3/4 כוס תותים חתוכים לקוביות
2 כפות רוטב מייפל
1/2 כף סוכר [או יותר, לפי הטעם ולפי החמיצות של התותים]

לעוגת בננות:
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס שמן
2 בננות
2 ביצים
1 ו-3/4 כוס קמח
קמצוץ מלח
חצי שקית אבקת אפיה [5 גר']

מה עושים בעצם?
מכינים את ריבת התותים: חותכים תותים לקוביות, בערך כמות של 3/4 כוס. מעבירים את התותים למחבת עם המייפל והסוכר ומערבבים עד שהתותים מתרככים ומגירים נוזלים. מניחים בצד להתקרר

מכינים את העוגה:
מועכים את הבננות בקערה. לבננות המעוכות מוסיפים שמן, ביצים וסוכר ומערבבים עד לאחידות. מוסיפים את הקמח, המלח ואבקת האפיה ומערבבים עד להטמעה של כל החומרים. לא לבחוש יותר מידי עם הקמח!

משמנים ומקמחים תבנית אנגליש קייק ומוזגים את בלילת העוגה לתבנית. מניחים מהריבה על העוגה בכל מיני מקומות ומשיישים דוגמא בעזרת סכין.

אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ45 דק'. [או עד שקיסם שננעץ בעוגה יוצא יבש עם מעט פירורים לחים]

4 תגובות:

  1. תות+בננה= שילוב מושלם
    לא פלא שקיים המשקה הידוע לשמצה "תות בננה", שאין בו אפילו שמץ משניהם, אך בכל זאת טעמו הסמיך והאקונומיקה-איש ממס אותי בפעם ב- שאני שותה אותו...
    את העוגה הזו אני חייבת להכין, ואם לא עם תותים אז עם הבננות! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת, שדווקא למשקה הזה אני לא מתחברת :/
      אבל זה אכן שלוב טוב, אין ויכוח :)

      מחק
  2. איך מצאת תותים?! הם נעלמו מהאזור שלי עוד בימי הביניים (בערך). בכל מקרה, העוגה נראית מעולה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. כי הכנתי לפני חודש בערך.. שהם עוד היו קיימים.. אמנם קצת עייפים, אך קיימים.. עכשיו כנראה שהייתי מכינה את זה עם אפרסקים או דובדבנים :P

      מחק