יום שישי, 21 במרץ 2014

עוגת קרם לוטוס

במגמת ימי ההולדת שאני ממשיכה בה כבר כמה וכמה פוסטים העוגה הזו הוכנה כעוגת יומולדת לאחי הצעיר.



רציתי להכין לו משהו ממש שווה.
וטעים.
ויפה.
ואחרי דיונים רבים רבים עם עצמי, חלטתי שאכין לו עוגת שכבות עם קרם לוטוס.

העוגה עצמה- עוגת וניל. מאוד עסיסית. מאוד עשירה. מבוססת על המתכון של עוגת גרפיטי של לוריין פסקל.



הקרם- שמנת מתוקה מוקצפת עם ממרח לוטוס. בכל מיני מקומות הכנסתי גם עוגיות לוטוס. שיהיה שמח :)

קצפת לוטוס

פירורי עוגיות לוטוס


ויצא פשוט מעולה. אני הייתי גאה בעצמי.


אז המון מזל טוב [בדיליי של חודשיים] לאחי הקטן. ותכינו את העוגה הזו לאנשים שאתם אוהבים. תאמינו לי, לא תפסיקו לקבל שבחים.



מצרכים:

לעוגה:
200 גר' חמאה רכה
200 גר' סוכר חום בהיר [דמררה]
כפית תמצית וניל
5 ביצים
200 גר' קמח תופח

לקרם לוטוס:
שני מיכלים שמנת מתוקה להקצפה [500 מ"ל]
4 כפות גדושות ממרח לוטוס
2 כפות אינסטנט פודינג וניל

כ-20 עוגיות לוטוס.



מה עושים בעצם:
מחממים תנור ל180 מעלות.
מקרימים סוכר וחמאה יחד במיקסר עד שהם רכים ואווריריים. מוסיפים ביצה אחת ואת תמצית הוניל ומערבבים.
מוסיפים קצת מהקמח ומערבבים. וכך חוזר חלילה עד שנגמרות הביצים והקמח. מערבבים עד שהתערובת אחידה.
מכניסים לתנור בתבנית קפיצית בקוטר 22 ס"מ.
אופים כ40-50 דקות. עד שהעוגה יציבה וקיסם שננעץ יוצא עם פירורים יבשים.
מכינים את הקרם:
מקציפים את השמנת מתוקה, אינסטנט פודינג וממרח לוטוס לקצפת אחידה.
להרכבת העוגה:
לאחר הוצאת העוגה מהתנור נותנים לה להצטנן מעט. לאחר מכן חותכים את העוגה באמצע.
שוברים את עוגיות הלוטוס. לוקחים שליש מהקרם וכשליש מעוגיות הלוטוס המפוררות, מערבבים יחד ומורחים כשכבה האמצעית של העוגה. מכסים בחצי השני של העוגה ומורחים את שארית הקרם על החלק העליון ועל הצדדים. השאירו מעט קרם לקישוט בעזרת שקית זילוף.
לוקחים את שאר העוגיות המפוררות ומדביקים לצידי העוגה.

2 comments:

  1. הייתי רוצה להיות אח שלך ברגעים אלו.
    פשוט מדהימה, אין לי מילים! :)

    השבמחק
  2. איזה חמודה, תודה! :)

    השבמחק