יום רביעי, 1 בינואר 2014

לחם תירס - cornbread

כשביקרתי בארה"ב [אך, ניו יורק, ניו יורק.. כמה שאני מתגעגעת], גיליתי את הדבר המופלא שנקרא לחם תירס.



לחם תירס.



ספק עוגה קצת דחוסה, ספק לחם מתקתק.



זה נהדר. זה מנחם. זה מספק.

למי קראתם בלאגניסטית?
ורציתי להכין את זה מלא זמן. באמת. מלא זמן.



ואז- מנטקה בפרויקט "כחומר ביד הבלוגר" נתנו לי סיבה. האתגר החודשי- תירס.

תירס!
אבל! מי חשב להכין לחם תירס בכלל בהתחלה?! רציתי להיות מקורית. רציתי לעשות משהו מגניב. אז רציתי. אז מה? כל מה שרוצים קורה?

קליתי גרעיני תירס בתנור עם טיפונת שמן, ועם סוכר חום. הם פיזרו ריח מטריף בכל הבית, והפכו לסוכריות קטנטנות, פריכות ונהדרות. ואז.. אז רציתי לשלב אותם בחטיף עם פצפוצי אורז. וכמו שאמרי קודם- אז רציתי.
but something went wrong.

סוכריות תירס. אומנומנום.
וככה, כמה ימים לפני התאריך לסגירת האתגר הייתי חסרת אונים ומתכון.





ואז, פניתי למקום הבטוח שלי [ולתירוץ הנהדר של להכין את זה], והכנתי את לחם התירס המהמם הזה. שהוא עשיר ונשאר עסיסי [כן, עסיסי!] גם 4 ימים אחרי ההכנה [רק עד אז אני יודעת.. כי, אתם יודעים, נגמר...]

לפני
אחרי
עכשיו- סייג חשוב לגבי לחם תירס! קמח התירס שבו משתמשים. אם משתמשים בקמח לפולנטה האינסטנט הזה- הוא קצת עבה מידי, ואז מרקם הלחם יוצא גרגירי. אז אם לא מוצאים את קמח התירס הדק יותר, אפשר פשוט לטחון את הקמח לפולנטה במטחנת תבלינים לקמח דק יותר.



לחם תירס- המתכון נלקח מ-all recepices. אני הורדתי קצת בכמות החמאה ועדין יצא נהדר.



רכיבים:
100 גר' חמאה
2/3 כוס סוכר
1 כוס רוויון
1 כוס קמח תירס [רצוי קמח תירס דק]
1 כוס קמח לבן
קורט מלח
2 ביצים
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה

מה עושים בעצם?

ממסים חמאה בסיר או במיקרו. מוסיפים את הסוכר [אם המסתם את החמאה בסיר הורידו קודם את הסיר מהאש], ובוחשים. מוסיפים את הביצים ובוחשים.
בקערה נפרדת מערבבים את הרוויון והסודה לשתייה, ומוסיפים לתערובת החמאה, סוכר וביצים.
מוסיפים את קמח התירס, הקמח הלבן והמלח ומערבבים עד לעיסה אחידה.
מעבירים לתבנית 20X20 או 15X20 [יהיה קצת גבוה יותר], ואופים כ-40 דקות בתנור שחומם מראש ל180 מעלות.
ניתן לאפות גם בתבנית אנגליש קייק, אך ייתכן כי זמן האפיה יתארך בגלל גובה הלחם. לבדוק מתי קיסם יוצא יבש [ועם טיפונת פירורים לחים], ולא עם עיסה עליו.

ולשאר מתכוני התירס שהשתתפו באתגר החודש- הכנסו לכאן!

7 תגובות:

  1. המממ מתה על לחם תירס! זה נראה מתכון קסום! חייבת להכין...

    השבמחק
    תשובות
    1. מומלץ להכין שיש עוד אנשים לחלוק את זה איתם... אחרת מחסלים הכל.. [ואני בכלל לא מדברת מנסיון...........] :)

      מחק
  2. הבן שלי כשחזר מאמריקה לפני כמה שנים ביקש ולא ממש הצלחתי למצוא מתכון שיצליח. ועכשיו הוא בדיאטה:-( אני לא אעמיד אותו בנסיון. אולי אחרי שיצליח לרזות...

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, בתור מישהי שרוב חייה בדיאטות, אני יכולה להזדהות. והלחם הזה הוא פיתוי גדול, בעיקר למי שאוהב.. [אני, אני אוהבת :( ]

      מחק
  3. שלום zoe,
    נשמח לשתף איתך פעולה באתר picrest.co.il -מיזם קולינרי.
    את מוזמנת להירשם לאתר,לעלות תמונה ותיאור קצר למתכון. בתמורה תקבלי לינק למתכון המלא שלך בבלוג.
    כך תקבלי יותר גולשים בבלוג שלך
    אתר Picrest.co.il מאגד בתוכו את המתכונים הטובים ביותר ברשת וכל מה שקשור באוכל..
    האתר שלנו מתפקד בדיוק כמו pinterest.com רק שהוא ממוקד לישראל וכמובן לאוכל ומתכונים
    נשמח אם תצטרפי למשפחת picrest
    בברכה,
    טום
    www.picrest.co.il
    https://www.facebook.com/Picrest.co.il

    השבמחק
  4. הכי פשוט והכי טעים.
    יש לי חולשה לכזה :< חייבת לנסות את המתכון!!

    השבמחק
  5. יאממ..
    יש מצב להחליף את הריווין בחלב?

    השבמחק