יום שבת, 11 בינואר 2014

מאפינס שוקולד צ'יפס טבעוניים

יש קצת אינפלציית ימי הולדת בתקופה הזו. אז רוב הדברים שאני מכינה מיועדים עבור חגיגה זו או אחרת. גם את המאפינס האלו הכנתי עבור יומולדת של חברה שלי. חברה טבעונית.


קצת היה לי קשה לחשוב על איך להכין מאפים מוצלחים ללא ביצים.. ועשיתי מחקר מעמיק על כל מיני עוגות טבעוניות בהמוני בלוגים ואתרים ברחבי האינטרנט. וראיתי עוגה שחזרה על עצמה די הרבה, והיא הייתה עוגת שוקולד טבעונית, שהייתה די stright forward, ועם מרכיבים שיש בכל בית [למעט חומץ, שאני כנראה האדם היחידי שלא מחזיק חומץ בדירה שלו], ובתמונות היא נראתה די מוצלחת. 

הדרך שלי להראות לכם את הרכיבים של העוגה
אז חשבתי לעצמי- יש! מצאתי. ניקח את העוגה, נהפוך אותה למאפינס, אולי אפילו נכין ציפוי מגניב עם חלב קוקוס ונהפוך אותה לקאפקייקס. מגניב. 

ואז דיברתי עם חברה שלי, והיא בהכי נונשלנטיות אומרת לי "כן, נראה לי שאני אכין קאפקייקס שוקולד ליומולדת שלי".
כאב לי מפבנים. באמת. אבל אני המשכתי לחייך ובראשי צעקתי עליה שהיא לא יכולה לעשות לי את זה, ומה אני אמורה לעשות עכשיו?! [מיותר לציין שלא אמרתי לה שאני מכינה לה משהו, נכון?].

למה בלילות נוטות להיות לא פוטוגניות? בעיקר בצילומים בטלפון? :(
אז חזרתי לאינטרנט. ואז נתקלתי באתר בעיקר מתוק-טבעוני, ושם מצאתי מתכון לעוגה בסיסית, ואימצתי אותו חזק לחיקי, והחלטתי שאכין ממנו מאפינס וניל עם שוקולד צ'יפס. נהדר. פתרון מושלם.


את המאפינס האלה התחלתי להכין בעשר בלילה בגלל נסיבות מסויימות, אבל הם כל כך מהירי הכנה שתוך פחות משעה כבר נשארתי רק עם הכלים.

הצצה לאיך זה נראה מבפנים. הייתי חייבת לוודא שזה טוב! אל תשפטו אותי
אז המתכון נלקח מהאתר "בעיקר מתוק-טבעוני", והמרתי את העוגה לכ-16 מאפינס, שאני רוצה לקרוא להם מיני מאפינס, אבל מכיוון שזה לא מתבנית מיני מאפינס [כי היא לא נכנסת לי בטוסטר אובן], אלא מנג'טים קשיחים שהם קצת גדולים יותר ממיני מאפינס רגילים. מאמינה שיצאו 8 מאפינס בגודל רגיל או עוגת אינגליש קייק אחת. יש מעט שינויים שלי.

רכיבים:
1 ו- 3/4 כוסות קמח
חצי כוס סוכר
שקית אבקת אפיה
קורט מלח
מעדן סויה וניל
1 כוס מים [או חלב סויה]
חצי כוס שמן
3/4 כוס שוקולד צ'יפס מריר

מה עושים בעצם?

מערבבים את הקמח, הסוכר, אבקת האפיה והמלח בקערה, מוסיפים את המים, מעדן הסויה והשמן ובחושים רק עד לתערובת אחידה. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים שוב ממש מעט, רק עד אחידות.
ממלאים מנג'טים של מאפינס עד שלושת רבעי גובה, ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-20 דק'- עד שקיסם יוצא יבש או עם מעט פירורים.

הערות:
#המאפינס באמת יצאו מוצלחים! אנשים שאכלו מאוד אהבו. הם יוצאים נורא רכים וזה כייף.
#אני השתמשתי במים מכיוון שאין לי חלב סויה ולא רציתי לקנות במיוחד. זה יוצא נהדר גם עם מים. למי שיש חלב סויה, אתם מוזמנים להשתמש, אולי הם יצאו עשירים יותר
#הרכיב היחיד המיוחד שקניתי היה מעדן סויה, ומכיוון שהם באים או בזוגות או ברביעיות, ואי אפשר לקנות ביחידים יש לי עכשיו מעדן סויה וניל מיותר במקרר, מישהו רוצה?


4 תגובות:

  1. אין על המנג'טים האלו! פשוט חמודים!
    עוגות טבעוניות זה באמת קצת שבירת ראש, אבל היי, זאת עדיין עוגה! ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שאני מכורה למנג'טים האלו.. אני קונה עוד ועוד ועוד [אבל זה נותן סיבה להכין בהם דברים אז זה טוב :) ]

      מחק
  2. גם אני עשיתי ניסויים בטבעונות החודש, כי רציתי לכבד מישהו ממש מקסים. אני המרתי נוזלים בחלב קוקוס, בפחית. אנחנו משתמשים בו לפעמים לרוטב פסטה. אולי באמת אני אכין לו קאפקייקס.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסתבר שיש דווקא הרבה מה להכין. אני אישית הופתעתי.

      מחק