יום שישי, 27 בדצמבר 2013

עוגת תפוזים וקוקוס

זוכרים שלפני שבועיים הייתה פה סערה מטורפת ואי אפשר היה לצאת מהבית? כן? או שזו רק אני שלא מדחיקה את זה ובאמת אוהבת את החורף?
הריח של הגשם, ההתכרבלות בשמיכה צמרירית עם משקה חם, הסוודרים שמתחפרים בהם, המגפיים. כייף!
מה, לא?..


אז.. אממ.. כן.. בכל מקרה, אז בסופ"ש הגשום הזה הכנתי מה שמרגיש לי כמשהו שמתאים לחורף [נכון גם הכנתי כבר מתכון חורפי, בעיני לפחות, לאגוזים מסוכרים], כי הוא מכיל תפוזים, שלגמרי פירות חורפיים בעיניי.



אבל מצד שני, כל המהות של העוגה הזאת נתפסת קצת כקייצית. היא צהבהבה, וקלילה וכייפית. אבל!! הנה, מצאתי עוד סיבה שהיא מתאימה לחורף- הולכת מצויין ליד תה. [וגם לא.]


והקוקוס. הקוקוס מעניק לעוגה עסיסיות נהדרת. [ואני בכלל לא מתה על קוקוס.. אבל הוא כל כך לא משתלט]



ואני גם החלטתי להוסיף זיגוג לעוגה. טוב, לפחות לאחת מהן :)



אז ככה, עוגת תפוזים עם קוקוס. המתכון נלקח מפייספוד [תודה לאמא שמצאה לי את המתכון הנהדר], עם תוספות שלי.

מצרכים [ל-2 עוגות בתבניות אינגליש קייק]:
3 ביצים
כוס מיץ תפוזים [רצוי בעיני סחוט טרי, אני קיבלתי כוס מ3 תפוזים בערך]
כוס שמן
כוס סוכר
כוס וחצי קמח תופח
חצי כוס שבבי קוקוס טחון
גרידה מחצי תפוז

לזיגוג [שמספיק לעוגה אחת]:
5 כפות אבקת סוכר
2 כפות מיץ תפוזים

מה עושים בעצם?
מקציפים יחד את הביצים והסוכר.
מוסיפים גרידה, שמן, מיץ תפוזים, קוקוס וקמח תופח, ובוחשים עד שהתערובת אחידה.
משמנים שתי תבניות אינגליש קייק [אני עשיתי זאת עם ספריי שמן]. ממלאים כל תבנית עד חצי הגובה [אל דאגה, העוגות תופחות נהדר בתנור]. ואופים כ-50 דק' בתנור שחומם מראש ל180 מעלות.
לאחר שהעוגה הצטננה מעט [לא חייב לגמרי], מערבבים אבקת סוכר עם מיץ תפוזים ליצירת הזיגוג ומורחים מעל העוגה.



2 comments:

  1. משוגעת על עוגת תפוזים ומשוגעת על החורף!

    השבמחק
    תשובות
    1. הא! אני לא המשוגעת היחידה :)

      מחק