יום שבת, 14 בדצמבר 2013

אגוזים ושקדים מסוכרים

אם הייתי צריכה לתאר את הפוסט הזה הייתי מתארת אותו כ:
1. פוסט חורף
2. פוסט בזק



למה פוסט חורף? כי האגוזים המקורמלים/ מסוכרים האלו הולכים מצויין בלילות חורף קרים עם יין חם [שהכנתי כזה אתמול והיה מעולה, אולי אני צריכה להעלות גם מתכון לזה], או סיידר חם עם יין, או תה.



למה פוסט בזק? כי זה מתכון קצרצר וקליל שהכנתי במהירות לפני כמה ערבים.



בואו נהנה מהחורף :)

מצרכים:

חצי כוס פקאנים לא קלויים
חצי כוס שקדים לא קלויים
חצי כוס סוכר חום כהה [דחוסה]
רבע כוס סוכר חום דמררה
רבע כפית קינמון
מעט מים

מה עושים בעצם?

מחממים תנור לכ-200 מעלות.
מרטיבים את האגוזים והשקדים ומפזרים על תבנית עם נייר אפיה.
מערבבים את הסוכרים והקינמון ושופכים על האגוזים והשקדים הרטובים.
מכניסים את התבנית לתנור ומערבבים מידי כמה דקות. כעבור 10 דק' ו30 דק' מתחילת האפיה אני הוספתי מעט מים [כשמינית כוס בערך בכל פעם] לתבנית כדי להמיס קצת את הסוכרים וערבבתי.
כל האפיה לוקחת כ-45-50 דק', עד שהאגוזים והשקדים נהיים קראנצ'יים.
מקררים מעט לפני האכילה כדי שהלשון לא תשרף מהקרמל הרותח :)



הערות:
ניתן להשתמש באיזה סוג אגוזים שרוצים- לוז, בוטנים, קשיו.. תתפרעו.
ניתן להמיר את כמות הסוכר לאיזה סוג סוכר שתרצו- הכל חום כהה, דמררה, לבן..
הכמות היא לא מאוד גדולה, אבל אתם יכולים להגדיל את הכמויות בהתאם.


2 comments:

  1. וואו נראה מעולה
    חיפשתי מתכון לניצול שקדים ואגוזים (יש לי המון שאני לא יודעת מה לעשות איתם)
    ונראה לי שמצאתי.
    נ.ב
    זאת צלחת ממש יפה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף, שמחה שזה נתן לך רעיון :)
      ותודה!

      מחק