יום שני, 2 בדצמבר 2013

סהרונים במילוי פיסטוק וחלבה

הידעת?
הפיסטוק גדל על עץ שנקרא אלת הבטנה [ולא אלת הפיסטוק כמו שהיינו מצפים..]. הפרי שלו הוא בית גלעין ומה שאנחנו אוכלים זה בעצם הזרע.
<פינת הידעת זו מוקדשת למרצה האדיר שלימד אותי בוטניקה בתואר הראשון>


ועוד פריט מידע חשוב על פיסטוק- הוא חומר הגלם הנבחר לחודש הזה בפרויקט הבלוגרים של מנטקה- "כחומר ביד הבלוגר".


נורא רציתי להכין סהרוני פרסבורגר [=בצק שמרים פריך] כבר מלא זמן.. והם לרוב ממולאים בפרג או אגוזים. ואז שהוכרז הפיסטוק כחומר הגלם, חשבתי שזה יכול להיות טוויסט מעניין לסיפור. כמה פיסטוק כבר שונה מאגוזי מלך? 


טוב, ממש שונה, נכון. לפחות מבחינת צורה, טעם וצבע. אבל מבחינת מרקם ואחוזי שומן? די דומה אם אתם שואלים אותי.

פיסטוק טחון
ועכשיו, וידוי- אמרתי שתכננתי להכין בצק פרסבורגר, נכון? אז כן.. מצאתי מתכון של מיקי שמו באתר של "על השולחן" שנראה מבטיח. ו.. ניסיתי, אבל משהו כנראה השתבש בדרך.. לא בטוחה מה. אבל בגדול הבצק עצמו יצא בצק פריך בלבד. ולא הבצק הפרסבורגרי שאני מכירה. אני לא אשקר לכם.. זה די ביאס אותי.. ואל תשפטו אותי, אבל לא היה לי זמן לנסות להכין שוב, ולכן הסהרונים הגיעו לאנשים במצב הזה. ומסתבר שאנשים ממש אהבו אותם. כאילו, ממש. חברים, אנשים מהעבודה, משפחה. מישהו [היי אבא] אפילו אמר שזה אחד הדברים הכי טעימים שהכנתי עד היום. 

עם סוכר וחלבה
ולכן כאן אני אביא את המתכון בתור בצק פריך בלבד.. מינוס השמרים כלומר..

לאחר הוספת ביצה וחלבון- לא מאוד פוטוגני...
אהה.. כן.. ויש פה חלבה איפה שהוא. נכון. אז שהתחלתי להכין את המילוי נזכרתי שחלבה ופיסטוקים הולך נהדר היחד, וחלבה זה משהו שיש אצל ההורים שלי בדרך קבע [כן, אני אופה אצל ההורים! בתנור האמיתי.. טוסטר אובן זה מבאס :( ]. אז החלטתי שזה יכנס למילוי בתור גחמה של רגע.
וכך היה!


אז קבלו אותם- סהרונים במילוי פיסטוק חלבה- כ50 חתיכות בערך- כתלות בגודל הסהרונים שתכינו.


מצרכים:
לבצק:
1 ביצה + 1 חלמון
60 מ"ל (1/4 כוס) חלב
90 גרם (3/4 כוס) אבקת סוכר
300 גרם חמאה רכה
1/2 כפית מלח

קליפה מגוררת מ-1/2 לימון
560 גרם (4 כוסות) קמח

למילוי:
200 גר' פיסטוקים קלופים לא קלויים
1 ביצה+ 1 חלבון
3/4 כוס סוכר
1 כוס חלבה מפוררת

מה עושים בעצם?

מתחילים בלהכין את הבצק- מערבלים יחד ביצה, חלמון, חלב, אבקת סוכר, קליפת לימון, חמאה ומלח כ-2 דקות בקערת מיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים קמח ומערבלים כ-3 דקות נוספות במהירות בינונית, עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. מעבירים למקרר לשעתיים בערך [אפשר קצת לקצר, עלי].

בנתיים מכינים את המילוי- טוחנים פיסטוקים במטחנת תבלינים די דק [אני מאמינה שאפשר גם במעבד מזון]. מוסיפים את הסוכר והחלבה המפוררת ומערבבים. מוסיפים את הביצה והחלבון ומערבבים.

מכינים את הסהרונים- מרדדים את הבצק דק. חותכים משולשים וממלאים בחלק הרחב את הסהרון בעזרת שתי כפיות. מגלגלים ויוצרים את צורת חצי הסהר. מעבירים לתבנית, מברישים מעל ביצה טרופה ואופים בתנור שחומם מראש ל190 מעלות כ15-20 דקות, עד שהסהרונים זהובים.

ולעוד מתכוני פיסטוק נהדרים של בלוגרים שמשתתפים בפרויקט- הכנסו לפה



3 תגובות:

  1. זה נראה ממש טעים. גם לגמרי רואים את הפריכות בתמונה יאם היה מתאים לי עכשיו כזה עם הקפה של הבוקר.

    השבמחק
  2. מעולההה!!! אויש, בא לי לטרוף את כל המגש דרך המסך :)

    השבמחק