יום שישי, 29 בנובמבר 2013

לביבות תפוחי עץ

חג חנוכה שמח אנשים!
זה החג שצריך להקרא חג האוכל המשמין [בערך כמו כל חגי ישראל..]. עד כה אכלתי סופגניה קטנה עם ריבה ועוד חצי סופגניה קטנה עם ריבת חלב. שזה נראה לי מכובד.. אבל אכלתי בערך מליון לביבות תפוחי עץ.





זה פשוט נהדר, חומר גלם לביבתי שכבר מתוק מטבעו [כן, אני יודעת שיש בטטה, אבל כולם מכינים בטטה, גם אני הכנתי לביבות בטטה להדלקת נרות שנה שעברה], ואני לא כזה מתה על לביבות מתפוחי אדמה.


חג שמח!

הכנתי את הלביבות האלה גם מתפוחי גראנד סמית' וגם מתפוחי פינק ליידי. אהבתי יותר את הפינק ליידי, אבל כל תפוח טיפה חמצמץ יזרום. וממש קל להכין אותן.

מתחילים בלגרד את התפוחים.




ואז סוחטים מהם את כל הנוזלים.


תפוחים שנסחטו

מוסיפים ארבעה מרכיבים פשוטים- ביצה, קמח, סוכר וקינמון.




ומטגנים במעט חמאה.




נהדר.

אולי אפשר גם לאפות לא ניסיתי. אם אתם מנסים ויש לכם תובנות אני אשמח לשמוע. חג שמח :)

מצרכים לכ-9 לביבות:

3 תפוחי עץ
1 ביצה
רבע כוס קמח
1 כף סוכר
רבע כפית קינמון [או יותר לפי טעמכם האישי]

מה עושים בעצם?
מקלפים את התפוחים. מגרדים את התפוחים בפומפיה גסה- כלומר בחורים הגדולים יותר ולא הדקים. סוחטים את כל הנוזלים. מוסיפים ביצה, קמח, סוכר וקינמון ומערבבים. מלבבים לביבות ומטגנים במעט חמאה. 

ככה פשוט. בערך רבע שעה עבודה בסך הכל.




הערות:
#ניתן לטגן גם בשמן צמחי, אבל אני אוהבת את איך שהסוכר והקינמון מתקרמלים קצת עם החמאה.. זה נותן טעם שונה.
#כמו שאמרתי- אם אתם רוצים לאפות- תנסו וידעו אותי איך עובד :)
#לאמיצים שביניכם- ניתן להוסיף לתערובת אגוזים קצוצים או חמוציות. זה יכול לעבוד נהדר.

3 תגובות:

  1. נראה הורססס! איזה רעיון טוב זה לביבות תפוח!
    חג שמח :)

    השבמחק
  2. היי, נשמע מהמם, לא עלה בדעתי בחיים!
    איך את סוחטת את התפוחים המגוררים?

    השבמחק
  3. תודה בנות :)
    יובל, האמת שאני סוחטת את התפוחים עם הידיים, הכי פשוט.. מעל הכיור או מעל קערה אחרת..

    השבמחק