יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

עוגיות שוקולד רכות

מכירים את העוגיות האלה שקונים במאפיה בסופר? הגדולות, הרכות, עם הגושי שוקולד בפנים?




לזה ניסיתי להגיע. אז חיפשתי מתכון. חיפשתי וחיפשתי. ולבסוף מצאתי מתכון שתפס את עיני, מתכון של אורן גירון שהתפרסם בנענע10.





כן, אני יודעת שהתמונה הפוכה ב90 מעלות..
אז אם נקפוץ ישר לסוף- העוגיות בהחלט יצאו רכות, אבל יותר פאדג'יות ממה שרציתי, ופחות דומות לעוגיות הסופר המדוברות. לא שזה רע. העוגיות מעולות [טוב, מה כבר יכול להיות רע שרוב המאסה שמרכיבה את העוגיות היא שוקולד?]. וגם, העוגיות שאני הכנתי הרבה יותר קטנות. מעוגיות הסופר וכנראה גם מהעוגיות שהכין אורן גירון.









המתכון שניתן על ידיו מספיק ל25 עוגיות במשקל 20 גר' כל אחת.
אני לא שקלתי את העוגיות שלי. אבל כן הכפלתי כמויות מראש כי אמרתי- 25?? זהו? למי אני אחלק *רק* 25 עוגיות?\




אז הכפלתי כמויות, והעוגיות שלי, כפי שהזכרתי כבר, יצאו יחסית קטנות וקיבלתי 79 עוגיות. כן כן. 79. עוגיות. 





אבל יש בעיה ממש גדולה עם העוגיות האלה. לא ניתן להפסיק לאכול אותן. כנראה בגלל שהן כל כך רכות, ונמסות בפה. ותוך שני ביסים סיימת עוגיה. אז טועמים עוד עוגיה. ושוב-נמס-בפה-עוגיה-נגמרת-תוך-שני-ביסים-אני-אקח-רק-עוד-אחת. וזה מעגל אכזרי [אכזרי!] שחוזר על עצמו. אז תעשו לעצמכם טובה, ופשוט תכינו עוגיות גדולות יותר! [לא מה שציפיתם שאני אגיד, אה??]



אז המתכון הוא של אורן גירון במקור ונלקח מפה, עם שינויים קטנטנים שלי [סוכר חום במקום לבן, תמצית וניל במקום קפה..]




חומרים [ל-79 עוגיות קטנות]:
320 גר' שוקולד מריר [!!!]
120 גר' חמאה
2 ביצים
80 גר' חלבון [בערך שני חלבונים מביצים גדולות]
100 גר' סוכר חום
200 גר' קמח
4 גר' אבקת אפיה
כפית וחצי תמצית וניל
קורט מלח
200 גר' שוקולד לבן קצוץ [או שוקולד לבן צ'יפס]

מה עושים בעצם?
ממסים יחד חמאה ושוקולד. לאחר שהכל נמס ואחיד, מצננים.
מערבבים יחד את הביצים, חלבון, סוכר ותמצית וניל. מוסיפים לתערובת השוקולד לאחר שהצטננה מעט ומערבבים לתערובת אחידה.
בקערה נפרדת מערבבים קמח, אבקת אפיה ומלח, ומוסיפים לתערובת השוקולד והביצים. מערבבים רק עד להטמעה של כל החומרים.
קוצצים את השוקולד הלבן לחתיכות גסות, מוסיפים לתערובת ומערבבים. [שוב- ממש מעט].

נותנים לנוח שעה בטמפ' חדר.
יוצרים כדורים אחידים ע"י שתי כפיות או כף גלידה קפיצית, ואופים כ8-9 דק' בתנור שחומם מראש ל170 מעלות.

2 comments:

  1. ררררררררעעעררררר זה נראה מדהים! תמיד שאפתי להכין עוגיות כאלה שמנמנות ועוגתיות כמו בסופר... התוצאה שהכי דמתה להן היא זאת של קרין גורן-
    "עוגיות שוקולד למכורים בלבד" או ווטעבר: http://www.carine.co.il/page_2882
    נראה לי שאלו שאת מציעה יותר עדיפות...
    מכינה מחר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו, המתכון של קרין גורן גם נראה מטורף.. מרגיש לי גם שיוצא פאדג'י כזה.. אני צריכה לנסות! :)

      מחק