יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

טרייפל קפה

טוב, זה ממש מרגש.
בלוגי הצעיר משתתף בפרויקט הבלוגרים של אתר מנטקה "כחומר ביד הבלוגר" [<--- עוד כעשרים מתכונים מבלוגרים מוצלחים פה!] בפעם הראשונה! [יאייי!]




התלבטתי ממש הרבה זמן אם להצטרף או לא, ולבסוף החלטתי שכן, אני רוצה! 
וקצת פספסתי את אתגר הבירה שהיה, וזה חבל, כי בירה! אבל זה עוד הרבה לפני שהיה לי את הבלוג בכלל..
אבל החודש נכנסתי לחומר גלם שנראה די פשוט, אבל מסתבר שמאתגר- קפה.
ובתור מישהי שעבדה בקונדיטוריה מדהימה במשך ארבע שנים בערך [בתור ברמנית קפה (כן נו, בריסטה), ולא בתור קונדיטורית], אני יודעת להעריך קפה טוב וקינוח טוב עוד יותר שבא לידו. ופה? פה אני צריכה לשלב את שני הדברים לאחד!


קפה שהכנתי בימיי בקונדטוריה. סתם רציתי להתלהב :)
התלבטתי ממש הרבה מה להכין, וגם הצקתי לכל החברים שמסביבי- איזה קינוח קפה הייתם רוצים לאכול? [בכל זאת, אתגר ראשון שאני משתתפת בו]. וידעתי טוב מאוד מה אני לא רוצה להכין. אני ממש טובה בלדעת לשלול דברים, הרבה יותר מתקשה בלהחליט מה לעשות. 

דבר אחד היה לי ברור- אני רוצה להשתמש בבייליס בקינוח שלי. למה בייליס אתם שואלים? כי אייריש קרים הוא שילוב מושלם של משקה שמכיל וויסקי, שמנת ו-קפה! לחלוטין משקה קפה מוצלח. לא לא, אל תתנו לי את מבט הקלואה והואן גוך דאבל אספרסו שלכם. לא שיש לי בעיה איתם חלילה, להפך. אבל אייריש קרים התיישב לי מושלם במחשבות על הקינוח שלי. 



אז מה החלטתי לעשות עם הבייליס בסופו של דבר? גנאש ביילס. והאמת- האייריש קרים שדרג את הגנאש לחלוטין. והגנאש יצא במרקם קרמי מדויק שמתאים לקינוח כזה בכוס.



השלב הבא הוא- מה בא על הגנאש הזה? אז אוריאו, בתור עוגיה שהולכת עם קפה באופן מושלם נראתה כמו הרכיב הנכון ליצור איתו את הקונטרסט המרקמי של הטרייפל. 


לפני שבירה

אחרי שבירה

ולבסוף- מלמעלה למעלה, על הכל- קצפת קפה, שגם לה, מלבד הקפה, הוספתי ליקר קפה אחר.




אני שמחה לומר שההתלבטויות הסתיימו בהצלחה. שלושת השכבות הלכו ממש טוב יחד. חברה שלי גם הוסיפה ואמרה ששלושת השכבות יותר טעימות יחד מכל אחת מהשכבות בנפרד. אבל אני בעד כל אחת מהשכבות בנפרד גם סתם ככה. בעיקר הגנאש בייליס. התאהבתי בו. [שמים לב? כבר הזכרתי שאייריש קרים זה נהדר?]




אז בלי הרבה פטפוטים [כלומר, מעכשיו]- המתכון:

חומרים:

לגנאש בייליס:
מיכל שמנת מתוקה [250 מ"ל]
200 גר' שוקולד מריר
כף סוכר
2 כוסות של שוט של בייליס [או כל אייריש קרים אחר]

לשכבת עוגיות האוריאו- כ12 עוגיות

לקצפת קפה:
מיכל שמנת מתוקה [250 מ"ל]
כפית וחצי קפה נמס
חצי כוסית של שוט של ליקר קפה לטעמכם [לא חובה]
חצי חבילה אינסטנט פודינג וניל

אז מה עושים בעצם?
להכנת הגנאש- מביאים שמנת מתוקה להרתחה, שופכים אותה מעל לשוקולד המריר, נותנים לשוקולד להתרכך כ-2 דקות בערך ואז מערבבים לתערובת הומוגנית, מוסיפים כף סוכר [לא חובה, לפי הטעם] ואת האייריש קרים.
מחלקים את האייריש קרים לכוסות ההגשה ומכניסים למקפיא לכחצי שעה-שעה [או למקרר אבל אז צריך לחכות יותר עד שהגנאש יתמצק]
בנתיים שוברים את העוגיות. הדרך הכי קלה לעשות זאת זה להשאיר את רביעיית העוגיות שמגיעות בכל חבילה ולשבור אותן עם פטיש שניצלים שהן עדין סגורות.
לאחר שמוציאים את הגנאש מהקירור מפזרים שכבה של עוגיות אוריאו מפוררות עליו.
מכינים את קצפת הקפה
מקציפים יחד מיכל שמנת מתוקה עם חצי חיבלה של אינסטנט פודינג וניל,הקפה הנמס והליקר [ממסים את הקפה הנמס בליקר הקפה] עד שמגיעים לקצפת יציבה. 
מזלפים את הקצפת מעל לעוגיות האוריאו.
שומרים בקירור, רצוי בקופסא סגורה, או עטוף בניילון נצמד.




הערות:
# מי שאוהב טעם קפה דומיננטי יותר יכול להוסיף כפית קפה נמס/ חצי מנה אספרסו גם לגנאש הבייליס.
# אה, וכמובן שניתן להחליף את הקפה הנמס באספרסו. וניתן לוותר גם על הליקר בקצפת. אבל- ממש ממליצה להשאיר את האייריש קרים בגנאש, אבל כאן אני מוכנה להתגמש ולהחליף במשקה הקפה האלכוהולי האהוב עליכם. ואם אתם לא אוהבים אלכוהול, אז הוסיפו כמות זהה של שמנת במקום הליקר כדי להגיע למרקם הנכון.
# הקינוח ממש מוצלח כקינוח אישי בכוס, וניתן לשחק עם כמות כל אחת מהשכבות לפי טעמכם האישי. 
# ומי שפספס למעלה- הכנסו לראות את שאר המתכונים של החברים באתגר הקפה פה!


תמונה שצילמתי מהטיול שלי לברלין מלפני חודש, באחד מבתי הקפה שביקרתי בהם שם. לדעתי זו תמונה שלחלוטין תואמת את רוח הפוסט :)
וכן, אני שותה אמריקנו..

מקווה שהיה פוסט מעורר :)

10 תגובות:

  1. איי איי אייי,
    נראה פשוט מעולה!!!!
    אני הולכת להכין את זה, אבל מקווה מאוד
    שלא אחסל הכל לפני שהאורחים יגיעו...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) :)
      לא נורא, מקסימום תמיד אפשר להוציא לאורחים ערגליות ;)

      מחק
  2. זה משגע וגרמת לי לרייר על המסך ברגע זה. לא מחזה נעים במיוחד. כיף שהצטרפת :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) כייף להצטרף! :D

      מחק
  3. ברוך הבא, בלוגך הצעיר!
    אמרתי לך כבר שזה נראה אדיר, ואני עומדת מאחוריי דבריי. והמשפט בסוף, על האהבה והקפה? לגמרי!

    השבמחק
    תשובות
    1. בלוגי הצעיר נהנה מכל רגע ;)
      איזה כייף, תודה :)

      מחק
  4. בתור אחת שלא שותה קפה, אבל אוהבת בייליס, זה נראה טוב...

    השבמחק
    תשובות
    1. אל תגידי שאמרתי- אבל בייליס יותר טוב מקפה. חוץ מבבוקר :P
      תודה :)

      מחק
  5. יש לי את הזכות להגיד שטעמתי וזה היה ממש ממש טעים.......כל הכבוד לך נסיכה שלי ישר כח !!!!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אימוש! :) את בכלל לא משוחדת :P

      מחק