יום שבת, 26 באוקטובר 2013

עוגיות שיבולת שועל פשוטות וטעימות

יש לי וידוי. 
אני גרה בדירה ללא תנור. כן כן. המצב קשה מנשוא. איך אין לי תנור? כאילו, יש לי טוסטר אובן, וניתן לאפות בו, וכבר עשיתי זאת יותר מפעם אחת בעבר.. אבל בכל זאת. תנור!  יש לי מטחבון [כן, מטבחון, אפילו לא יכולה לקרוא לו "מטבח"] כל כך קטנטן, שאין סיכוי שתנור יכנס שם.
אז ככה אני חיה. ללא תנור.
האמת, יש המון מתנדבים מבין החברים שלי שמציעים לי להשתמש בתנור שלהם. חמודים. [או שמא הם חומדים את התוצרים? הו וול, זה גם ככה הולך אליהם בכל מקרה :) ]



אבל בכל זאת, רוב מה שאני אופה, אני אופה אצל ההורים. ששם גם נמצאת מצלמת הקאנון EOS 550D המהממת שלי. 

אבל אני בדירה, ולא אצל ההורים, וממש רציתי לאפות, כי לא עשיתי את זה כבר די הרבה זמן. אז אמרתי "טוב נו, שיהיה טוסטר אובן".

וכאן מגיע הוידוי השני- אם נחבר את שני המשפטים שנאמרו קודם- מצד אחד אני בדירה, מצד שני המצלמה בבית של ההורים- המסקנה המתבקשת- התמונות צולמו בפלאפון...  [למרות שכבר עשיתי זאת בבלוג כאן וכאן].

כן.. אז רציתי לאפות עוגיות [כי ממש קל לחלק עוגיות :P]. ורציתי שיהיה בהן שיבולת שועל. למעט שיבולת השועל, שהייתי צריכה לקנות, ערבבתי מצרכים בסיסיים שיש בכל בית [כן, שוקולד לבן ומריר אלו מצרכים בסיסיים בכל בית!] ויצאו לי עוגיות. [קסם!]

תמונה לא סקסית :(

עכשיו, בואו נדבר על הכשל הכי גדול של לאפות בטוסטר אובן- גודל התבנית. נכנסו לי בה כל פעם רק12 עוגיות. 
ויצאו לי 47 עוגיות. אם הצלחתם לחשב- זה אומר 4 סיבובים של אפיה. מזל שכל פעם זה רק 12 דקות.

גושי בלילה לפני אפיה. רק 12 כאלה בתבנית

דבר נוסף, העוגיות האלה מתפשטות ממש הרבה. אז התחלתי מכמות מסויימת של בלילה, ואחרי הבאטצ' הראשון, שראיתי שחלק מהעוגיות התחברו אחת לשניה, הקטנתי קצת את הכמות ועקב כך את גודל העוגיות. [אה הא, עכשיו אתם חושבים- מזל שזה רק 12 עוגיות בבאטצ' הראשון!] האמת- אני יותר אוהבת את העוגיות הקטנות. זה הרבה יותר נחמד.

משמאל- עוגיה מהבאצ' הראשון. מימין- עוגיה מהבאצ' השני
טוב, אז המתכון לא נלקח משום מקום [אלא מראשי- יאיי! :) ], ומתקבלות ממנו בין 40-50 עוגיות- כתלות בגודל העוגיה.

ראיתם את הראנר המגניב שלי?

חומרים:
100 גר' חמאה [רכה]
3/4 כוס סוכר
1 ביצה
3/4 כוס קמח
1 כוס שיבולת שועל דקה [כזו אינסטנט, להכנה מהירה, לא העבה]
חצי כפית אבקת אפיה
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כפית קינמון
50 גר' שוקולד מריר
50 גר' שוקולד לבן



אז מה עושים בעצם?
מערבבים חמאה רכה [טמפ' חדר] עם הסוכר. מוסיפים את הביצה ומערבבים. 
מוסיפים את החומרים היבשים- קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה, קינמון ושיבולת שועל דקה ומערבבים עד לבלילה אחידה.
קוצצים את השוקולד המריר והלבן [או שמשתמשים בשוקולד צ'יפס], מוסיפים לבלילה ומערבבים.
מעבירים גושי בלילה לתבנית ע"י שימוש בשתי כפיות [או כף גלידה קפיצית לרציניים שביניכם] במרווחים יחסית גדולים- העוגיות מתפשטות!
אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות צלזיוס ל12 דקות- עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים.

הערות:
לאחר 12 דקות, שהעוגיות יוצאות מהתנור, הן נראות קצת רכות. אבל שהן מתקררות הן הופכות להיות קריספיות ונהדרות.
ניתן לשנות את התוספות לעוגיות לפי רצונכם האישי. 
בנוגע לסוכר- אני השתמשתי בסוכר לבן, כי זה מה שהיה לי בבית. אבל אם היה לי הייתי משתמשת בסוכר חום, או חצי חום חצי לבן.



2 comments:

  1. נראה מושלם למרות שזה מצולם בפלאפון!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      האמת שזה לא מרמור על צילום בפלאפון כמו מרמור על זה שזה לא צולם במצלמה שלי :P

      מחק