יום שבת, 7 בספטמבר 2013

עוגיות חמאת בוטנים עם m&m

זה גאוני.
באמת.
לא כי הכנתי את זה.
אלא כי טעמתי את זה.


עוגיות חמאת בוטנים עם m&m
בשיטוטי בין מתכונים ברחבי האינטרנט נתקלתי במתכון הזה, ומאז ועד היום לא סגרתי את הטאב שלו בדפדפן שלי. פחדתי שהוא יאבד לי. למרות ששמרתי מיד את הבלוג במועדפים שלי. [ואם הfeedly שלי בפלאפון היה עובד, אז גם הייתי מוסיפה אותו לשם].

היום הכנתי את העוגיות האלה. והן ממש ממש ממש מוצלחות. אני לא מגזימה. אבל אתם חייבים לאהוב חמאת בוטנים בשביל זה. ואת השילוב של בין מתוק למלוח הזה, שעושה את זה יותר מעניין.


אז התחלתי בלהקציף את החמאה והסוכר. וראיתי את כמות הסוכר וזה נראה לי המון, אז החלטתי לקצץ קצת. וזה יצא מוצלח. גם ככה יש את המ&מ שהם מתוקים. וקצת נגמר לי הדמררה, אז שמתי גם סוכר לבן..



העוגיות האלה די פשוטות להכנה, וזה ממש מהיר, וזה שווה את זה. אבא שלי ואח שלי ממש אהבו. אבל מחר נראה את התגובות של אנשים קצת פחות משוחדים :) 



אגב- אל תטעמו את הבצק לפני. אני עשיתי את זה כי שיניתי את הכמויות של הסוכר והמלח ורציתי לראות אם הטעם סבבה או שחסר משהו. וזו הייתה טעות. כי הבצק ממש טעים.


טוב, למה אתם מחכים? לכו תכינו את זה. עכשיו. לא לא, אני לא צוחקת. עכשיו.






המתכון נלקח מהבלוג שהוזכר קודם, עם קצת שינויים שלי בכמויות הסוכר והמלח. יצאו לי בערך 40 עוגיות בינוניות.




חומרים:
100 גר' חמאה

חצי כוס סוכר לבן
רבע כוס סוכר חום דמררה
3/4 כוס חמאת בוטנים
כף תמצית וניל
1 ביצה
חצי כפית מלח
חצי כפית אבקת אפיה
חצי כפית סודה לשתיה 
1 ו-1/4 כוסות קמח לבן
2 שקיות [מהקטנות, האישיות] m&m

אז מה עושים בעצם?
מקציפים את החמאה והסוכר עד שהם קצת אווריריים. מוסיפים את חמאת הבוטנים ומקציפים. מוסיפים ביצה ותמצית וניל וממשיכים להקציף. אחרי שיש תערובת אחידה מוסיפים את החומרים היבשים
 ומערבבים רק עד הטמעה. מוסיפים את הm&m ומערבבים.
מעבירים את התערובת לניילון נצמד ושמים במקפיא לחצי שעה.
לאחר מכן יוצרים עוגיות מהבצק ומניחים בתבנית, ואופים בתנור שחומם מראש בחום בינוני [170-180 מעלות] בערך רבע שעה. תלוי בגודל ועובי העוגיות.




הערות:
לא חייב מ&מ. אפשר להוסיף שוקולד צ'יפס, או להשתמש במ&מ עם בוטנים! אפשר גם בלי שום תוספת. העוגיה ממש טעימה גם ככה.
וחשבתי על זה, ואולי חמאת בוטנים צ'אנקי יכולה להוסיף נופך די מגניב לעוגיות. אולי שווה לנסות את זה מתישהו :)





2 comments:

  1. יצא טעים נורא! ובקושי נשאר...

    השבמחק