יום שני, 23 בספטמבר 2013

קאפקייקס וניל וריבת חלב עם הפתעה

לחברה שלי הייתה יומולדת לפני כמה ימים. וידעתי שאני רוצה לאפות לה משהו ליומולדת. וידעתי שריבת חלב הולכת להיות מרכיב עיקרי בנושא, מכיוון שאני יודעת שזה משהו שהיא מאוד אוהבת. אז אחרי הרבה הרבה מחשבות ושינויי גרסאות בתוך הראש שלי, הגעתי לרעיון הסופי. קאפקייקס וניל, עם פורסטינג של ריבת חלב. אבל, זה מרגיש לי כאילו משהו חסר... אה! אני אעשה חור בקאפקייק ואמלא אותו ב.. ריבת חלב.
כן כן! זו דרך הפעולה.



אז ניגשתי לספר עוגות וקאפקייקס, ומשם לקחתי מתכון לבלילת הוניל של הקאפקייקס. <אגב, הבצק של הקאפקייק האפוי יצא מושלם, הם יודעים על מה הם מדברים שם..>



מניחים בלילה בתבנית קאפקייקס/ מנג'טים/ גם וגם בשני שליש גובה ואופים.



הקאפקייקס תופחים ממש הרבה, אבל אח"כ קצת נופלים בגובה, וזה בסדר גמור. הם עדיין גבוהים מספיק.



ואז צריך סבלנות. כי צריך שהם קצת יצטננו. אז התאזרו בסבלנות. זה נגיד, משהו שקצת חסר לי. אז חזרתי לקאפקייקס כשהיו עוד טיפונת חמימים וניגשתי למלאכת החירור. אני השתמשתי בתפוחן, אבל אפשר לעשות את זה בכייף עם סתם סכין חדה, עם חוד בקצה.



ואז נשארות השאריות שהוצאתם מהקאפקייקס. תאכלו אותם! כי הם חמימים, ורכים ועסיסיים, ולא זורקים אף חלק של קאפקייקס!
 כן.. טוב..


ואז להפתעה שתהיה חבויה בקאפקייקס! ממלאים את הקאפקייקס המחוררים בריבת חלב. אפשר בכפית, או שקית זילוף. אני עשיתי את הדבר שהיה לי הכי קל, על אף שזה לא מאוד אלגנטי, ופשוט למלא שקית סנדביצ'ים בכמה כפות ריבת חלב, עשיתי חור בקצה וזילפתי לתוך הקאפקייקס.



ואז מגיע השלב של הפרוסטינג. בדר"כ אני אוהבת באטרקרים על קאפקייקס. אבל מכיוון שהבצק עם המון חמאה, והקאפקייק ממולא בריבת חלב, ולא בא לי שזה יהיה מתוק מידי, או לחלופין לגרום למישהו חסימת עורקים חס וחלילה, בחרתי לצפות את הקאפקייקס בקצפת ריבת חלב [כי זה שמנת עם *רק* 38% שומן......].



ולבסוף- יוצרים קונוס מנייר פרגמנט [כמו שכבר הזכרתי פה] וטיפונת מדללים את ריבת החלב, ממלאים את הקונוס בריבת החלב המדוללת ומקשטים את הקאפקייקס.

לפני

אחרי

זהו. דורש קצת השקעה, אבל התשבוחות שוות את זה.

מתכון ל14 קאפקייקס במנג'טים גדולים

לקאפקייקס:
190 גר' חמאה רכה
190 גר' קמח תופח
190 גר' סוכר
3 ביצים גדולות
כפית וחצי תמצית וניל
3 כפיות חלב

למילוי:
3 כפות ריבת חלב

לציפוי:
מיכל שמנת מתוקה להקצפה
3 כפות ריבת חלב
1 כף אינסטנט פודינג וניל
2 כפיות מים



אז מה עושים בעצם?
מערבבים את החמאה והסוכר עד לתערובת תפוחה ואוורירית. מוסיפים את הביצים- אחת אחת עד להטמעה. מוסיפים את תמצית הוניל.
מוסיפים את הקמח ומערבבים עד לתערובת אחידה.
מוסיפים את כפות החלב ומערבבים.

אופים בתנור שחומם מראש ל190 מעלות למשך 20 דקות.

מוציאים מהתנור ומצננים.

מחוררים את הקאפקייקס עם תפוחן/ סכין חדה, וממלאים בריבת חלב.

מכינים את הציפוי: מקציפים למשך חצי דקה את השמנת וכף אינסטנט פודינג. מוסיפים 2 כפות ריבת חלב שדוללו בכפית מים וממשיכים להקציף עד לקבלת קצפת יציבה.

מזלפים על הקאפקייקס עם שקית זילוף.

לוקחים את כף ריבת החלב שנשארה ומדללים בכפית מים. שמים את ריבת החלב המדוללת בקונוס מנייר פרגמנט ומזלפים מעל קצפת ריבת החלב לקישוט.


5 תגובות:

  1. זה נראה ממש ממש טעים!!
    *מנגבת את הריר*
    אני ממש ממש אוהבת ריבת חלב.
    איפה בעצם מציגים תפוחן? D:

    השבמחק
  2. זה נראה ממש ממש טעים!!
    *מנגבת את הריר*
    אני ממש ממש אוהבת ריבת חלב.
    איפה בעצם מציגים תפוחן? D:

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שזה נראה לך טוב!! :)
      ואני מניחה שניתם למצוא תפוחן בכל חנות של כלי מטבח, או חנויות אוכל מתמחות.

      מחק

      מחק
  3. אני אנסה ואעדכן, תודה על הפירוט!

    השבמחק
  4. הכנתי ויצא מהמם!!חבל שאני לא יכולה,להראות תמונות. אחלה מתכון!!!

    השבמחק