יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

עוגת שוקולד חלבה בחושה


אז.. זה לא היה היום הכי מוצלח שלי..
הוא התחיל אתמול בלילה [כן, זה הגיוני], שתכננתי לחזור לבית של ההורים, אבל בסוף נשארתי לישון בדירה. בבוקר שמתי פעמיי אל האוטו שחיכה לי כמה ימים ללא שימוש. נכנסתי לאוטו, הכנסתי את המפתח לסוויצ', סובבתי ו... כלום.
אז ניסיתי שוב, ושוב..
מכירים את הציטוט המיוחס לאיינשטיין? אי שפיות זה לעשות אותו דבר כמה פעמים ולצפות לתוצאה שונה.
אז ציפיתי שהאוטו יניע. הוא סירב בתוקף.
למזלי חלף ברחוב בעלה של חברה שלי, שאמר לי בוקר טוב מחויך. ואני, מצידי, הטחתי בפניו את העובדה שהאוטו מסרב להניע, ואני- בחורה חסרת אונים ללא מושג מכני וואט סו אבר. כאילו, הנחתי שזה המצבר, אבל עם הנחות לא הולכים למכולת.
רגע.. אממ.. לא משנה.
בכל מקרה, הוא לא היסס, הביא את האוטו וכבלים והציל אותי. אחרי עשרות תודות, והבנה מצידי שאנחנו מפריעים לתנועה, נסעתי לבית של ההורים. משם המשכתי עם אמא ליום סידורים מתיש. 
ואז- הגעתי הבייתה, נחושה להכין עוגה, שישבה לי בראש כמו המון זמן, כדי להביא לארוחת החג בערב.
מי צריך לנוח שאפשר לאפות? 
ואז הסתבר לי שאין בבית חלבה. מרכיב שדי הכרחי כדי להכין עוגת שוקולד וחלבה. אז שוב יצאתי לסופר.

בסוף, הגעתי למטבח.

היה לי רעיון- לקחת עוגת שוקולד ולהוסיף לה טחינה, כדי לקבל אפקט נהדר של שוקולד חלבה, שהוא ללא ספק אחד השילובים המוצלחים בעיני. ומעל העוגה לפורר חלבה להגברת האפקט.

אנשים רבים עיקמו אפים ששמעו את הרעיון שלי. טחינה? בעוגת שוקולד?
כן. טחינה. בעוגת שוקולד.

תערובת חומרים יבשים בתוספת בלאגן מסביב
אז פניתי למקום ההגיוני היחיד- האתר של קרין גורן, כדי למצוא מתכון לעוגת שוקולד בחושה. המטרה הייתה להחליף חלק מכמות השמן בטחינה.

אז זה מה שעשיתי. לקחתי חלק מהשמן, המרתי בטחינה. ואז הוספתי עוד טחינה. ואז טעמתי מהבלילה. החלטתי שזה לא מספיק, והוספתי עוד טחינה.

הבלילה הסופית
בהוראות כתוב שהבלילה מספיקה לשלוש עוגות אנגליש קייק, אבל אני, חוטאת בחטא ההיבריס. שהתחלתי לחלק את העוגות לתבניות לא נראה לי הגיוני שהבלילה מספיקה לשלוש עוגות, אז על דעת עצמי חילקתי את הבלילה לשתי תבניות. יש לציין שהעוגות ממש תופחות. אבל לא ברמה איומה שגולשת מהתבנית. פשוט קיבלתי שתי עוגות מאוד גבוהות יחסית, לעומת שלוש עוגות נמוכות.


ואז בשביל ה.. ציפוי נקרא לזה.. פוררתי חלבה ופיזרתי מעל העוגות.


עוגות עם ציפוי החלבה- טרום אפיה
התוצאה- עוגה נהדרת, עסיסית, נימוחה, עם טופ חלבתי נפלא. אבל יש קאצ'.. כמעט ולא מרגישים את הטעם של הטחינה בעוגה. שזה די אכזב אותי. כי... זו הייתה כל המטרה.
אז יש מקום לשיפורים בעתיד, אבל בלי קשר העוגה מצוינת.


אז המתכון נלקח מהאתר של קרין גורן עם שינויי הטחינה-חלבה שלי. ל3 עוגות אינגליש קייק נמוכות, או 2 גבוהות.

2 וחצי כוסות קמח
2 כוסות סוכר
כוס קקאו פחות 2 כפות
2 כפות אבקת סוכר
2 כפיות אבקת אפיה
1 כפית אבקת סודה לשתיה
3 ביצים
2/3 כוס שמן
חצי כוס פלוס 2 כפות טחינה גולמית [אני השתמשתי בטחינה משומשום מלא]
2 כוסות מים
2 שקיות סוכר וניל
1 כפית תמצית וניל
3-4 כפות חלבה מפוררת

מה עושים?
מערבבים את כל החומרים היבשים בקערה אחת- קמח, סוכר, קקאו, אבקת סוכר, סוכר וניל, אבקת אפיה וסודה לשתיה.
בקערה שניה מערבבים את החומרים הרטובים- ביצים, שמן, טחינה, מים, תמצית וניל.
מוסיפים את הבלילה הרטובה לתערובת החומרים היבשים ובוחשים עד להטמעות כל החומרים לבלילה אחידה.
מעבירים לתבניות אינגליש קייק משומנות ומקומחות.
מפוררים חלבה ומפזרים מעל העוגות.
אופים 45 דקות בתנור שחומם מראש ל170 מעלות.


הערות: אז כמו שאמרתי כמעט ולא מרגישים את טעם הטחינה בעוגה. אפשר להוסיף עוד טחינה, או לחלופין, לפורר עוד חלבה ולערבב בתוך הבלילה עצמה, חוץ ממה ששמים למעלה.
דבר נוסף- במתכון המקורי כתוב לשים שני שליש כוס  קקאו ושליש כוס שוקולית. אין לי שוקולית. אז פשוט עשיתי את השינוי עם הקקאו ואבקת הסוכר. וזה יוצא טעים גם כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה