יום שישי, 13 בספטמבר 2013

קרמבו לוטוס

אז קרו כמה דברים בלתי תלויים.
הראשון- ראיתי מתכון לקרמבו לוטוס במאקו.


קרמבו לוטוס

 ולי ולידיד שלי יש חיבה מיוחדת לממרח הלוטוס, אז מיד ידעתי אותו על קיומו של המתכון. בעבר גם הכנו את המתכון המהמם של מורקייק לפאי לוטוס!

התוצאה שלנו לפאי לוטוס של מורקייק

דבר שני שקרה- שחזרתי לבית של ההורים לפני ראש השנה, גיליתי שאבא שלי שמר לי חוברת מתכונים עם ממרח ועוגיות לוטוס [!!!], כמה טוב הוא מכיר אותי :). בחוברת גם קיים אותו מתכון בדיוק לקרמבו לוטוס. זה התחיל להראות כמו גורל.


דבר שלישי שקרה- ידיד נוסף שלי עשה חנוכת בית לכבוד מעבר לדירתו החדשה והמהממת. ואז ידיד הלוטוס [הו, זה מרגיש כמו כינוי שלא יתפוס..] שלי מיד שאל אם אני רוצה שנכין את הקרמבואים הקטנטנים והמפתים לכבוד החגיגה.

<מיותר לציין שלא הייתי זקוקה לשכנוע כדי לענות בחיוב>

אז ככה זה קרה! נפגשנו לאחר צהריים [טוב, ערב] של הכנות.



התחלנו עם לחצות את עוגיות הלוטוס. דבר שיש לזכור- עוגיות הלוטוס מגיעות אחת אחת עטופות באריזה.. אז.. כן.. פתחנו את העוגיות אחת אחת, ואז חצינו אותן...



שאריות עטיפות העוגיות.. כן..
ואז צריך להכין את המרנג. זה מתחיל על חימום החלבונים והסוכר על בן מארי מכמה דקות, עד להמסת הסוכר.



ואז מעבירים לקערת המיקסר ומקציפים עד לקבלת קצף יציב ומבריק וטעים. [ולא משנה בני כמה אתם, אי אפשר להמנע מללקק את השאריות מהוו-ים של המיקסר.]

אומנומנום
ואז מתחילים לזלף. אפשר עם צנתר חלק, אנחנו פשוט גזרנו את הקצה של השקית, זה על אותו עקרון. 

נסיונות זילוף ראשונים

המתכון טוען שיוצאים 30 קרמבואים כאלה. הם שיקרו. יצאו כמויות מרנג מסחריות. אז הכנו עוד קרמבואים.. 
ובאיזשהו שלב התיאשנו מהקרמבואים, ונשאר לנו עוד מלא, מלא, מלא [יש פה סוג של מוטיב] קצף, אז החלנו להכין נשיקות מרנג. והצלחנו בקלות למלא מגש אפיה עם נשיקות עצומות.

כמעט מוכנים
בנתיים הקרמבואים חיכו במקפיא לציפוי.

וטוב, אני חייבת להודות- הציפוי זה שלב ממש מסי [messy, מבולגן, מלכלכך.. איך שתרצו לקרוא לזה].
בהתחלה צריך לחמם את ממרח הלוטוס ולהוציא את הקרמבואים מהמקפיא. אז בהתחלה הכל מושלם, הממרח חמים ונוזלי, הקרמבואים קרים ויציבים והכל עובד כשורה.. אבל אז הממרח מתחיל להתקרר, הקרמבואים מתחילים להתחמם, ואז ייתכן [ייתכן!] שחתיכות קרמבו יפלו לכם לתוך הממרח. לא בטוח. זה בכלל לא מה שקרה לנו, כמה פעמים.

אז המסקנה- לעבוד מהר. בסוף בכל מקרה תהיו מלאים בממרח לוטוס ומרנג ותתהו אם ללקק את עצמכם או לתת לסבון ומים לבצע את מלאכת הניקוי.

קרמבו ואני

אבל בסוף, הקרמבואים הוכתרו כהצלחה.

ממליצה לשמור אותם במקפיא לאחר ההכנה, או לאכול מיד :)

אז למתכון שנלקח מחוברת המתכונים/מאקו, לכ-30 קרמבואים קטנים [שזה שקר, יוצאים הרבה יותר שאני אפילו לא בטוחה כמה]

חומרים:
15 עוגיות לוטוס חצויות
5 חלבונים מביצים גדולות
1 ורבע כוסות סוכר
קורט מלח
1 כפית תמצית וניל
ממרח לוטוס לציפוי

אז מה עושים בעצם?
מכינים את המרנג: שמים בקערת מתכת חלבונים, סוכר ומלח ומניחים מעל בן מארי, מחממים תוך כדי טריפה מתמדת [!] כ-5 דקות עד שהסוכר נמס והתערובת חמה למגע. מעבירים את התערובת לקערת מיקסר, מוסיפים תמצית וניל ומקציפים 8-10 דקות במהירות גבוהה עד שמתקבל קצף גמיש ומבריק.
מעבירים את המרנג לשקית זילוף [עם צנתר חלק בקוטר 1 ס"מ, או שפשוט חותכים את שקית הזילוף] ומזלפים על גבי חצאי העוגיות.
מעבירים למקפיא לכחצי שעה.

לציפוי- לוקחים כוס יחסית גבוהה, וממלאים ממרח לוטוס שכוס ברמה שרואים שגובה הקרמבו יכנס בו. מחממים כ-20 שניות במיקרו. טובלים כל קרמבו בממרח הנוזלי.
שומרים במקרר.מקפיא בכלי סגור.


הערות: כמו שאמרתי, יוצא מלא מלא מרנג, להרבה יותר מ30 קרמבואים. אני מניחה שאפשר לשים יותר מרנג על הקרמבואים, אבל זה רק על חצי עוגיה, אז כמה כבר אפשר לשים?
אז אני לגמרי ממליצה לקצץ את כמויות המרנג. אני מניחה ש-3 חלבונים ושלושת רבעי כוס סוכר לגמרי יספיקו. אלא אם כן אתם רוצים להכין מליוני קרמבואים, ואז- המון בהצלחה עם להתאפק מול זה :)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה