יום שבת, 17 באוגוסט 2013

בראוניז עם סווירלס של חמאת בוטנים

אני לא אוהבת דברים מסובכים מידי. 
מה אני כן אוהבת? שוקולד. ובמבה. כנראה בבחירה בין שניהם אלך על הבמבה [אל תשפטו אותי].
ומה יותר פשוט ושוקולדי מבראוניז?.. וכדי להתחבר לצד המלוח, וכי זה הולך כל כך מושלם ביחד שזה כואב- סווירלס של חמאת בוטנים.


את המתכון לקחתי מהספר הזה:



ממנו לקחתי מתכון בסיסי לבראוניז וקצת שיניתי את כמויות הקמח, כי אני אוהבת את הבראוניז שלי קצת פאדג'יים יותר, והוספתי את חמאת הבוטנים.

אז מה עושים?
מחממים חמאה חתוכה לקוביות ושוקלד מריר על אש נמוכה עד שהם נמסים.

מורידים מהאש ומוסיפים סוכר.



מוסיפים 4 ביצים, אחת אחת, וערבוב לאחר כל הוספה. מוסיפים תמצית וניל וקמח ומערבבים. ממש מעט. רק עד שהקמח נטמע בבלילה.



שפכים את הבלילה לתבנית.



ואז מגיע החלק הכייף. חמאת הבוטנים! אני חיממתי במשך עשר שניות את חמאת הבוטנים במיקרו, כדי שתהיה נוזלית יותר וקלה לעבודה. [למרות שכל כך חם שגם ככה היא הייתה יחסית רכה..]



ואז שמתי גושים של חמאת בוטנים בבלילה ושיחקתי עם סכין כדי ליצור את הסווירלס הכיפיים האלה :)



באמת שזה לא יכול להיות פשוט יותר.




So, down to business:

מצרכים:

200 גר' חמאה
125 גר' שוקולד מריר
4 ביצים [L]
כפית תמצית וניל
כוס סוכר
3/4 כוס קמח
קורט אבקת אפיה [לא חייב]
2 כפות חמאת בוטנים

מה לעשות בעצם?
מחממים תנור ל180 מעלות.
מחממים את החמאה והשוקולד המריר בסיר בינוני על אש קטנה עד שהם נמסים. מורידים מהאש. מוסיפים את הסוכר ומערבבים. מוסיפים את הביצים, אחת אחת, ומערבבים לאחר כל הוספת עד להטמעה של הביצה בבלילה. מוסיפים את תמצית הוניל ומערבבים. מוסיפים את הקמח ומערבבים, ממש ממש קצת, רק עד שכל הקמח נטמע בבלילה, ולא יותר מזה.
שופכים את הבלילה לתבנית של 23X30.
מחממים חמאת בוטנים ל10 שניות במיקרו. מפזרים בגושים על הבלילה בתבנית ויוצרים את הסווירלס עם סכין.
אופים למשך 25-30 דק'. [המתכון אומר 25 דקות, אבל אצלי ב25 דקות הם היו עדיין קצת אנדרקוקד אבל אני מניחה שזה תלוי תנור]. מוציאים, מצננים, חותכים ומתענגים על המתוק מלוח הזה.

{בעקרון, בבראוניז יש אגוזים. אני אישית לא סובלת אגוזים בבראוניז שלי, זה מבאס לי את כל הנימוחות. אבל אתם מוזמנים להוסיף}










5 תגובות:

  1. ואו, ואו ואו, נראה מהמם!!! בעיקר התמונה של השיש-חמאת בוטנים-שוקולד.
    תצליחי(:

    השבמחק
  2. ואו, ואו ואו, נראה מהמם!!! בעיקר התמונה של השיש-חמאת בוטנים-שוקולד.
    תצליחי(:

    השבמחק
  3. הסווירלס מה- זה עשו לי את זה, אז רצתי להכין בחצות הליל ויצא שלא מהעולם הזה (עדיין משתמשים בביטוי הזה, נכון?)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופי! אי כייף שעוד אנשים נהנים מהשילוב, ועוד באמצע הלילה :D
      ואני מאשרת את השימוש בביטוי. עוד ניתן לשמוע אותו פה ושם [:

      מחק